سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير راه و شهرسازي خبر خوشي از مسكن ويژه نداند/ شرايط جديد ثبت نام براي متقاضيان آتي شهر اعلام مي شود

شرايط جديد براي ثبت نام در سايت آتي شهر به زودي اعلام مي شود.

به گزاش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نزديك به 7 ماه از آغاز پروژه مسكن ويژه تهران مي گذرد اما اين در حالي است كه  ميزان استقبال از اين طرح چندان نبوده است.

 بر اساس اين گزارش ، فربيرز واحدي مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تایید مدارک 728 نفر از ثبت‌نام‌ کنندگان مسکن ویژه تهران خبر داده است.
 
 وي در اين باره گفته است: 1495 نفر در سامانه مسکن ویژه تهران به عنوان متقاضی برای واحدهای این طرح در تهرانسر ثبت‌نام کرده‌ و اطلاعات خود را وارد کرده‌اند.

واحدي در ادامه تصريح كرد:از میان ثبت‌نام کنندگان مسکن ویژه تهران 767 نفر انصراف داده‌ یا نقص مدرک داشته‌اند و به این ترتیب به عنوان کسانی که واجد شرایط برای دریافت مسکن ویژه تهران نیستند، شناخته شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: 30 تا 40 نفر نیز 20 میلیون تومان یعنی قسط اول طرح مسکن ویژه تهران در تهرانسر را به حسابی در بانک مسکن واریز کرده‌ اما فرم لازم در سایت مسکن ویژه را پر نکرده‌اند.

 متقاضياني كه  تمايل به ثبت نام در مسكن ويژه تهران را دارند بايد تا سامان يافتن ثبت نام كنندگان قبلي منتظر بمانند.

بنابر اين گزارش در پیامکی که به تاییدشدگان نهایی مسکن ویژه تهران برای واریز 20 میلیون تومان دوم ارسال شده آمده است "با توجه به تایید شرایط شما طبق مدارک ارسالی مقتضی است حداکثر تا تاریخ 21 بهمن ماه نسبت به واریز مبلغ 200 میلیون ریال بابت پرداخت مرحله دوم طرح اقدام فرمایید ".
 
***تعیین قیمت زمین مسکن ویژه تهران

اگر پیش از پایان سال قیمت زمین مسکن ویژه مشخص شود برای این پروژه امتیازی به شمار مي آيد چرا که اگر سال آینده افزایش قیمتی در مسکن داشته باشیم دیگر مسکن ویژه شامل این افزایش قیمت نمی‌شود.

واحدي در اين باره گفته است: برای رفع نگرانی از افزایش قیمت زمین، ثبت‌نام‌کنندگان پس از پرداخت قسط پنجم، مبلغ کامل زمین خود را پرداخت می‌کنند و پس از آن به مدت 10 سال ماهانه اقساط خود را پرداخت می‌کنند.

 ***طرح جديد ديگري براي تهراني ها به نام آتي شهر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران با اعلام اینکه دو پیمانکار سایت آتی‌شهر مسکن ویژه وارد مرحله ساخت شدند گفت: شرایط جدید برای ثبت‌نام در این سایت به زودی اعلام می‌شود و ممکن است جهت تسهیل در ثبت‌نام متقاضیان این پروژه وام در نظر گرفته شود.

 واحدي با اشاره به انتخاب دو پیمانکار برای ساخت سایت آتی‌شهر مسکن ویژه تهران اظهار کرد: در این سایت 2000 واحد ساخته می‌شود و در صورت وجود متقاضی تعداد واحدها بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سایت‌های دیگری برای ساخت مسکن ویژه در نظر گرفته شده است افزود: در صورت وجود متقاضی، در همین سایت آتی‌شهر زمین برای شروع ساخت داریم و با توجه به مشخص شدن دو پیمانکار برای این پروژه مشکلی نداریم.

واحدی تصریح کرد: هنوز شرایط ثبت‌نام در سایت آتی‌شهر اعلام نشده است اما قطعا تغییراتی با سایت تهرانسر خواهد داشت.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه سامانه ثبت‌نام و اطلاع از وضعیت مسکن ویژه در هفته‌های آینده باز می‌شود گفت: شرایط جدید برای ثبت‌نام در سایت آتی‌شهر اعلام خواهد شد اما این امکان وجود دارد با در نظر گرفتن وام برای این پروژه، شرایط کمی متفاوت‌تر باشد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز رضایت از کیفیت ساخت واحد‌های مسکن ویژه اعلام کرد: در ایام دهه فجر خبرهای خوشی از مسکن ویژه به مردم می‌دهیم.
بر اساس اين گزارش  علي نيكزاد وزير راه وشهرسازي براي مسكن ويژه  خبرهاي خوشي بدهد

 خبر خوش وزير راه وشهرسازي چه شد؟
در خصوص مسكن ويژه علي نيكزاد وزير راه وشهرسازي اظهار داشت: در ابتدا بنا بود قیمت دقیق واحد‌های مسکن ویژه در قسط پایانی آن مشخص شود اما در جلساتی که داشتیم مقرر شد ابتدا قیمت زمین‌ها به متقاضیان اعلام شود.

وی گفت: در این طرح قرار است ابتدا حدود 30 درصد از هزینه‌ها از متقاضیان و 70 درصد دیگر به صورت قسطی دریافت شود که با موافقت رییس‌جمهور مقرر شد این اقساط ماهانه بیش از یک میلیون تومان نباشد.

نیکزاد خاطر نشان کرد: متقاضیان مسکن ویژه با پرداخت چهار یا پنج مرحله 15 تا 20 میلیون تومانی می‌توانند این واحد‌ها را تحویل بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز رضایت نسبت به کیفیت واحد‌های مسکن ویژه گفت: ساختمان‌های این طرح به صورت مهندسی‌ساز، با کیفیتی بالا و در مجتمع‌های هشت، 10 و 12 واحدی ساخته خواهد شد.

همچنین در هر راه‌پله بیش از دو واحد ساخته نمی‌شود و تمامی این ساختمان‌ها دارای حیاط و پارکینگ هستند.

 حال بيش از 7روز از از ايام دهه فجر گذشته است و تا كنون هيچ خبر خوشي از مسكن ويژه  از سوي وزير راه وشهرسازي  شنيده نشده است.


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.