در این اوضاع هستند خانه هایی که با قیمت بالا به اجاره می روند و به مستاجران آنان می توان لقب مستاجران خوش نشین داد؛ چرا که برای قشر متوسط و پایین جامعه، اجاره نشینی هیچگاه به معنای خوش نشینی نبوده است؛ چرا که با افزایش قیمت ها، یا خانه های آنها کوچک تر شده یا محله آنها تغییر کرده است.


به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛بازار مسکن همواره داغ بوده است. زمانی نبوده که سردی این بازار برای مدت های طولانی ادامه داشته باشد. در حالیکه بازار خرید و فروش مسکن برای مدتی هرچند کوتاه سرد می شد ولی بازار رهن و اجاره مسکن و آپارتمان همواره داغ بوده است. بازار رهن و اجاره از آن بازارایی بوده که هیچگاه رکودش قیمت را کاهش نداده است و صاحبخانه ها هرسال بدون توجه به شرایط مسکن، نرخ را برای اجاره نشینان گران تر کرده اند.

به گزاش افکارنیوز، گرانی مسکن هرچند باعث خوشحالی خانه داران و صاحب خانه ها شده است اما حال و روز اجاره نشینان را تیره و تار کرده است.

در این اوضاع هستند خانه هایی که با قیمت بالا به اجاره می روند و به مستاجران آنان می توان لقب مستاجران خوش نشین داد؛ چرا که برای قشر متوسط و پایین جامعه، اجاره نشینی هیچگاه به معنای خوش نشینی نبوده است؛ چرا که با افزایش قیمت ها، یا خانه های آنها کوچک تر شده یا محله آنها تغییر کرده است.

گران ترین آپارتمان در نیمه دوم سال !

در حال حاضر گران ترین آپارتمان برای اجاره نشینان خوش نشین، آپارتمان ۱۴۶ متری واقع در بلوار ارتش است. این آپارتمان سه خوابه، فارغ از امکانات خاصی مثل استخر، سونا و جکوزی برای رهن و اجاره گذاشته شده است. مستاجری که بخواهد در این واحد ساکن شود باید ۸۳۰ میلیون تومان مبلغ ودیعه بپردازد و در کنار آن، ماهیانه ۵.۵ میلیون تومان تقدیم صاحب خانه کند.

این واحد، در طبق دهم یک ساختمان ۱۲ طبقه واقع شده است؛ ساختمانی که در هر طبقه اش ۶واحد مسکونی دارد.

در کنار این واحد گران قیمت، یک دستگاه آپارتمان ۴۰۰متری واقع در شهرک غرب، علاوه بر اینکه از گران ترین های بازار رهن و ودیعه است، از لحاظ اجاره نیز جز گران قیمت هاست. سن این آپارتمان ۴خوابه که در یک ساختمان ۲ طبقه واقع شده است، ۲۵ سال است. برای اجاره نشینی یا بهتر است بگوییم خوش نشینی در این واحد ۴۰۰ متری، باید ماهیانه ۱۵ میلیون تومان هزینه کرد. البته این مبلغ به غیر از هزینه ۴۰۰میلیون تومانی است که باید در ابتدا به عنوان ودیعه یا پول پیش پرداخت کرد. صاحبخانه این ملک، امکان تبدیل مبلغ رهن و اجاره را نیز قرار داده است.

این ملک ۲۵ ساله نیز از امکاناتی نظیر سونا، استخر و جکوزی محروم است.

از دیگر گران قیمت های بازار رهن و اجاره، یک آپارتمان ۴۰۶ متری واقع در خیابان زعفرانیه است. این آپارتمان طبقه دهم، ۴خوابه است و علاوه بر اینکه ۴ خط تلفن دارد، دارای سونا، استخر و جموزی نیز هست. مبلغ ودیعه این واحد ۵ساله، ۳۰۰میلیون تومان و مبلغ اجاره اش نیز، ۲۰میلیون تومان تعیین شده است. این آپارتمان را نیز می توان در ردیف گران قیمت های بازار رهن و اجاره پایتخت قرار داد.

بعد از ۳واحد قبلی، در حال حاضر گران ترین آپارتمان از نظر مبلغ اجاره و البته رهن، یک آپارتمان ۳۵۰متری واقع در خیابان کامرانیه است. این آپارتمان مجهز نوساز است و در طبقه اول یک ساختمان ۸طبقه واقع شده است. برای مستاجر شدن در این آپارتمان ۴خوابه اجاره ماهیانه ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که قبل از آن متقاضی باید ۲۰۰میلیون تومان پول نقد به صاحب ملک تقدیم کند.

در حالی که برخی از افراد با ۳۰۰میلیون تومان اقدام به خرید خانه می کنند که کسانی هستند با این مبلغ، اجاره نشینی را به ساکن شدن در خانه خود ترجیح می دهند./ع
برچسب ها: بازار ، مسکن ، مستاجر ، کوچک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار