سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاري برخي از دولتها با برنامه زندانهاي سري آمريکا

فعال حقوق بشر در گفتگو با الجزيره انگليسي تاکيد کرد دولتهاي زيادي با برنامه زندان هاي سري آمريکا در خارج از اين کشور همکاري داشته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي ؛  آمريت سينگ درباره وجود زندانهاي مخفي آمريکا در کشورهاي ديگر گفت هنوز برخي از دولتها با آمريکا در خصوص زندانهاي سري در خارج از آمريکا همکاري دارند که از جمله آنها مي تواند به لهستان، روماني و ليتواني اشاره کرد که زندانهاي مخفي سيا در آنها قرار دارد. برخي از دولت نيز همکاري اطلاعاتي با آمريکا داشته اند که به بازداشت افراد منجر شده است.

حتي برخي از کشورها خودشان مستقيما افراد مورد نظر آمريکا را بازداشت و شکنجه مي کردند. بنابراين مي بينيم که دولتهاي زيادي به اشکال مختلف در اين مسئله همدستي کرده اند. گزارشي که در اين خصوص منتشر شده است نشان مي دهد که اکنون زمان آن است دولتها مسئوليت همکاري خود را با آمريکا براي زندانهاي مخفي بپذيرند. 

گفتني است اخيرا گزارشي منتشر شده است که نشان مي دهد پنجاه و چهار کشور جهان با برنامه زندانهاي مفي سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا سيا همکاري داشته اند. بسياري از اين دولتها از جانب آمريکا افراد را بازداشت و شکنجه کرده اند. تا کنون وجود يکصد و سي و شش نفر در اين زندانهاي سري در خارج از آمريکا تاييد شده است. البته احتمال اينکه اين رقمها بيشتر باشد وجود دارد. بيشتر کشورهايي که با اين طرح آمريکا همکاري داشته اند در اروپا و غرب آسيا و شمال آفريقا قرار دارند.



                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: همکاری ، آمریکا ، زندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.