"ليندسي گراهام" سناتور جمهوريخواه آمريكائي روز گذشته از نامزدي "چاك هيگل" براي كسب مقام وزارت دفاع آمريكا انتقاد كرد و مدعي شد "بنظر مي رسد اين انتخابي كارگشا براي ايران باشد" و از دولت اوباما خواست تا در تصميم خود تجديد نظر كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس، وي در ادامه افزوده است "چاك هيگل انسان خوبي است اما در زمان كنوني انتخاب اين گزينه مي تواند براي ما خطرناك باشد. انتخاب او پيامي به ايران است و  اين مطلب را مي رساند كه ما با انتخاب وزير دفاع جديدمان راهگشاي شما بوده ايم. من اميدوارم دولت اوباما در انتخاب خود تجديدنظر نمايد."

چاك هيگل تاكنون از سوي هيچ از سناتورهاي دموكرات با مخالفت مواجه نشده است.

ميزان اقبال سناتورهاي آمريكائي نسبت به هيگل افزايش يافته است چنانچه "كي هاگان" سناتور ايالت كاليفرنيا روز گذشته اظهار داشت كه پس از ملاقات با هيگل نظرش در مورد وي تغيير يافته است و از انتخاب او براي تصدي مقام وزارت دفاع حمايت مي كند.

در اين ميان تاكنون دو سناتور جمهوريخواه از انتخاب هيگل حمايت كرده اند و ساير سناتورهاي جمهوريخواه از جمله "مك كين" نيز در اين مورد ابراز بي علاقگي و عدم تمايل كرده اند.

چاك هيگل پيش از اين مواضع ضد صهيونيستي اي ابراز كرده بود كه موجب خشم سناتورهاي حامي رژيم صهيونيستي شده است او همچنين مدعي شده بود كه خواهان مذاكره با ايران و حل مناقشه هسته اي از طريق مسالمت آميز است.

برچسب ها: هیگل ، آمریکا ، سناتور ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار