سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تظاهرات مردم بحرين براي پايان دادن به ديکتاتوري آل خليفه

تظاهرات و تجمع مردم بحرين براي درخواست پايان دادن به ديکتاتوري و برقراري دموکراسي در اين کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ تظاهرات و حرکت هاي مردمي در بحرين که با شعار «نداي انقلاب» آغاز شده است، ادامه يافت. مخالفان بحريني با افزايش حرکت مردمي در خيابان ها و با نزديک شدن به دومين سالگرد آغاز انقلاب در بحرين در چهاردهم فوريه سال دو هزار و يازده اين شعار را مطرح کرده اند. 

تظاهرات مردمي گسترده اي در بحرين برگزار شد و شمار زيادي از بحريني ها در آن شرکت کردند و خواستار برقراري دموکراسي و پايان دادن به حکومت استبدادي شدند. تظاهرکنندگان در راهپيمايي که به درخواست نيروهاي مخالف در روز سه شنبه از منطقه عالي به سمت سلماباد در جنوب منامه پايتخت بحرين برگزار شد، با سردادن شعارهايي خواستار سرنگوني حکومتي شدند که آنرا فاقد مشروعيت مردمي دانستند.  بحريني ها براي پنجمين روز متوالي از آغاز فوريه براي درخواست برقراري دموکراسي و رسيدن ملت به حق طبيعي و انساني خود در انتخاب مقامات و اداره کشورشان تجمع کردند. 

شماري از ساکنان منطقه سماهيج در جزيره المحرق در شرق شهر منامه پايتخت بحرين شب گذشته عليه رژيم آل خليفه تظاهرات کردند. 

تظاهرکنندگان ياد شهدايي را گرامي داشتند که به دست رژيم و از طريق دستگاه هاي امنيتي سرکوبگر آن به شهادت رسيده اند. دستگاه هاي امنيتي رژيم بحرين از خشونت براي مقابله با تظاهرات مسالمت آميزي که از دو سال پيش در اين کشور ادامه دارد، استفاده مي کنند. از جمله اين شهدا احمد اسماعيل از اصحاب رسانه است که هنگام تصويربرداري از سرکوب و استفاده نيروهاي امنيتي از زور عليه معترضان، با گلوله جنگي کشته شد. 

از سوي ديگر گروه هاي مخالف از مردم خواسته اند امروز چهارشنبه تظاهرات ديگري در خيابان البديع در غرب منامه در چارچوب برنامه خود براي ادامه اعتراضات به منظور تاکيد بر خواسته هاي اکثريت ملت بحرين برگزار کنند. در اين حال طاهر الموسوي رئيس مرکز اطلاع رساني جمعيت اسلامي وفاق ملي گفت ادامه تظاهرات ملت بحرين در ماه فوريه نتيجه طبيعي پايبندي مردم به خواسته هاي ملي و راه حل سياسي فراگير دراز مدت از طريق برقراري دموکراسي واقعي است. 


                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.

                                     
برچسب ها: تظاهرات ، بحرین ، آل خلیفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.