نماينده جنبش مقاومت بحرين گفت: حرکتي ملي مردمي براي پايان دادن به سلطه يک خاندان و قبيله بر مراکز قدرت از سوي ملت و همه گروه‌هاي بحرين آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، راشد الراشد نماينده جنبش مقاومت بحرين در نشست خبري شکوه مقاومت از فلسطين تا بحرين که صبح امروز به همت معاونت بين‌الملل بسيج مستضعفين در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد درباره نقش ترکيه در مسائل سوريه  گفت: مواضع و نقش ترکيه در منطقه  بسيار مهم بوده اما متاسفانه مواضعي که اين کشور درباره تحولات منطقه اتخاذ کرده در شان اين کشور نبوده و سياستي در راستاي تجزيه سوريه در پيش گرفته و محور مقاومت را هدف قرار داده است.

وي افزود: ترکيه رابطه با اتحاديه اروپا و غرب را در برابر جهان اسلام ترجيح داد و پاداش‌هايي در اين زمينه از غرب دريافت کرده اما مي‌توانست نقشي در خور و شايسته در منطقه اسلامي ايفا کند.

راشد الراشد در مورد وضعيت جنبش مقاومت بحرين و اهداف آن تصريح کرد: مقاومت در مقابل استبداد موضوع جديدي در تاريخ بحرين نيست و از سال‌هاي گذشته شاهد اين نهضت مردمي بوديم که هدف اصلي آن حق تعيين سرنوشت است که مورد احترام معاهدات بين‌المللي بوده و بين همه مردم و گروه‌هاي بحريني يک توافق ملي و مردمي در اين باره وجود دارد.

نماينده جنبش مقاومت بحرين در نشست شکوه مقاومت از فلسطين تا بحرين افزود: ما شاهد حرکتي ملي مردمي در بحرين براي پايان دادن به سلطه يک خاندان و قبيله بر مراکز قدرت و جبهه جهاني براي دستيابي به حق تعيين سرنوشت مردم بحرين هستيم.

وي در پايان با انتقاد از دوگانگي در مواضع ايالات متحده آمريکا يادآور شد: اين کشور بحث دموکراسي را مطرح مي‌کند اما نيروي دريايي ارتش آن در پايگاه نظامي بحرين حضور دارد و از رژيم استبدادي بن‌حمد حمايت مي‌کند که در اين زمينه انگليس و کشورهاي اروپايي با آمريکا همکاري مي‌کنند اما با وجود تمام اينها تحولات بحرين کليد تغييرات در منطقه خواهد بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ترکیه ، بحرین ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار