سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام پورمحمدي در يادواره شهيد حيدري:

"جمهوري اسلامي" صداي انسانيت معاصر است

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: دليل ايستادن جمهوري اسلامي و ملت ايران در دفاع از مظلومان اين است كه در منطق ما حمايت از مستضعفين و ايستادگي در برابر ظالمان است و اين منطق را از آموزه‌هاي الهي برگرفته‌ايم، آموزه‌هايي كه امروزه جمهوري اسلامي را تبديل به صداي انسانيت معاصر در جهان كرده است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي" در يادواره سردار شهيد رسول حيدري كه از سوي حوزه مقاومت بسيج علي ابن ابيطالب ملاير در مسجد چهارده معصوم(ع) شهر ملاير برگزار شد، با تبريك فرا رسيدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، دهه فجر را مبدأ حيات و عزت ملت ايران توصيف كرد و گفت: دهه فجر فرصت ارزشمندي است كه مي‌توان براي جواناني كه انقلاب اسلامي يا دفاع مقدس را درك نكرده‌اند، شرحي از رشادت‌ها و فداكاري‌هاي مردم عرضه كرد.

 پورمحمدي با بيان اين نكته كه از فرصت دهه فجر استفاده كرده و به مناسبت يادواره سردار شهيد رسول حيدري كه در سرزمين‌هاي بوسني و هرزگوين به شهادت رسيده است، با مروري بر موضع جمهوري اسلامي ايران در مواجهه با جبهه حق و باطل افزود: وقتي مسلمانان بوسني در سال‌هاي جنگ، تحت شديدترين هجمه‌ها و ستم‌ها از سوي صرب‌هاي نژادپرست و جنايتكار بودند، تنها كشوري كه در جهان اسلام صداي تظلم‌خواهي آن‌ها را شنيد، جمهوري اسلامي ايران بود.

تنها ملتي كه از مسلمانان بوسني و هرزگوين حمايت كرد، ملت ايران بود

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به قتل عام مسلمانان بوسنيايي و دفن آنان در گورهاي دسته جمعي گفت: در بوسني و هرزگوين هيچ كشوري براي دفاع از مردم مظلوم و مسلمان منطقه حضور نداشت و اگر آمريكا نيز در روزهاي پاياني وارد صحنه درگيري شد، به خاطر ترس و واهمه‌اي بود كه از سرايت جنگ و خونريزي به داخل اروپا داشت. اما پيش از حضور آمريكا، تنها كشوري كه براي دفاع از مردم مظلوم بوسني و هرزگوين در منطقه حضور فعال داشت، جمهوري اسلامي و ملت ايران بود.

پورمحمدي با ذكر خاطراتي از حضور خود در مناطق جنگي بوسني و كمك‌هاي جمهوري اسلامي به مبارزان بوسنيايي افزود: البته جابه‌جايي مالي و نظامي در اروپا بسيار مشكل بود. اما ما سعي مي‌كرديم با آموزش دادن مسلمانان بوسني به آن‌ها كمك كنيم. خود من در زمينه آموزش‌هاي سياسي و امنيتي مرتبط با دستگاه‌هاي عمومي و كشوري به مبارزان بوسنيايي فعال بودم و گاهي اوقات در همان مناطق جنگ‌زده و گاهي اوقات نيز در تهران به آن‌ها آموزش مي‌داديم.

ما امروزه سر سفره شهدا ارتزاق مي‌كنيم

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي با ذكر خاطره‌اي از ديدار خود با "علي عزت گوويچ" رئيس جمهور بوسني و هرزه‌گوين افزود: دليل ايستادن جمهوري اسلامي و ملت ايران در دفاع از مسلمانان بوسني اين است كه در منطق ما حمايت از مستضعفين و ايستادگي در برابر ظالمان است و اين منطق را از آموزه‌هاي الهي برگرفته‌ايم. آموزه‌هايي كه امروزه جمهوري اسلامي را تبديل به صداي انسانيت معاصر در جهان كرده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تكريم از سردار شهيد رسول حيدري كه جان خويش را در دفاع از مسلمانان بوسني فدا كرده است و شهيد اسلام جهاني شده است، گفت: اگر باور داشته باشيم كه شهيدان "عند ربهم يرزقون" هستند، بايد اين را هم بپذيريم كه امروزه سر سفره شهدا ارتزاق مي‌كنيم. چه اينكه شهيدان از خداوند رزق مي‌گيرند و واسطه فيض ما نيز مي‌شوند. شهيداني كه در راه خدا ايستادگي كردند و بدون راه دادن ترس و اندوه به خود، با روي گشاده و خندان به استقبال مرگ در راه خدا رفتند.

وعده الهي، پيروزي ما را نويد مي‌دهد

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اذعان به اين واقعيت كه جان دادن در راه خدا نه ترس دارد، نه غم دارد و نه وحشت گفت: امروزه دشمنان ما را تهديد و تحريم مي‌كنند. اما خداوند در قرآن به ما مي‌فرمايد كه اگر در راه من ايستادگي كرديد نبايد از مكر، حيله و حمله دشمنان اندوهگين شويد يا ترس به خود راه دهيد.» وي ادامه داد: «امروزه به بركت شهدا عزيز، ملائكه الهي بر سرزمين ايران نازل مي‌شوند و به ما اين پيام را ابلاغ مي‌كنند كه در برابر دشمنان خدا نترسيم و غمگين نشويم. چرا كه وعده الهي، پيروزي ما را نويد مي‌دهد.

به بركت خون شهدا، فرهنگ مقاومت دائماً در جامعه در حال باز توليد است

پورمحمدي با تاكيد بر حضور زاينده فرهنگ شهادت و مقاومت نزد ملت ايران افزود: امروز اگر دل‌هاي ما نمي‌هراسد و اندوهگين نمي‌شود، به خاطر ساري و جاري بودن ياد و نام شهدا در جامعه است. به همين خاطر هم فرهنگ مقاومت، عليرغم سختي‌ها و مشكلات دائماً در حال باز توليد است.

قدرت و عزت فلسطيني‌ها به خاطر ايستادگي جمهوري اسلامي در برابر زورگويان جهاني است

وي با تاكيد بر دفاع از مظلوم به عنوان يكي از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايران گفت: دولت غاصب اسرائيل يكي از قوي‌ترين ارتش‌هاي منطقه را در اختيار دارد و آمريكا هر نوع حمايتي را از صهيونيست‌ها به عمل مي‌آورد. در اين شرايط تنها كشوري كه توان دفاع از فلسطين در برابر اسرائيل و آمريكا را دارد، جمهوري اسلامي ايران است.

وي افزود: «اگر امروز فلسطيني‌ها احساس قدرت و عزت مي‌كنند به خاطر استقامت و ايستادگي جمهوري اسلامي در برابر زورگويان جهاني است.

امروز جمهوري اسلامي مولد قدرت پاك در جهان معاصر است

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در پايان سخنان خود با اشاره به اصالت پيام انقلاب اسلامي ايران گفت: فرهنگ انقلابي ما اين‌گونه اقتضاء مي‌كند كه در كنار دفاع از مظلومان و مستضعفان، به فكر توسعه و پيشرفت خود نيز باشيم. موفقيت‌هاي فضايي اخير و رونمايي از جنگنده فوق مدرن قاهر 313 نشان دهنده اين نكته است كه ملت ايران علاوه بر اينكه در خط مقدم دفاع از مظلوم ايستاده است، در زمينه رشد و اعتلاي دانش نيز پيش‌قدم است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: امروز جمهوري اسلامي مولد قدرت پاك در جهان معاصر است. چرا كه ما با تمام قدرتي كه در اختيار داريم، آغازگر هيچ جنگ و مناقشه‌اي نبوده و نيستيم. ما توليد قدرت مي‌كنيم، اما قدرت پاك توليد مي‌كنيم.

انتهاي پيام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.