سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

صادرات بی سابقه 110 میلیارد دلاری نفت ایران در سال 90

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران از صادرات 110 میلیارد دلاری نفت کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان صادرات در طول تاریخ شرکت ملی نفت ایران، یک رکورد بی سابقه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، احمد قلعه بانی، با بیان این که از نظر ارزشی بیشترین میزان تولید و صادرات نفت در سال گذشته رقم خورده است، افزود: در سال 90 شاخص ها نشان از بهره وری، سرمایه گذاری و تولید مطلوب در صنعت نفت دارد.

وی اظهار داشت: سال گذشته 22.6 میلیارد دلار در بخش بالادستی سرمایه گذاری شده که نسبت به سال پیش از آن (16.7 میلیارد دلار) از رشدی چشمگیر برخوردار بوده است.

قلعه بانی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه خودباوری حاصل از انقلاب، توانمندی صنعت نفت ایران به مرحله ای رسیده است که نه تنها در بخش تولید نفت خام بلکه در فرآیند توسعه میادین، از ظرفیت های مطلوبی برخوردار هستیم.

وی با تاکید بر این که امروز صنعت نفت با اتکا به توان داخلی در حال گذشتن از مسیر توسعه است، گفت: هرچه بیشتر بر توان داخلی و استفاده از این پتانسیل ها تمرکز شود، تحریم ها و محدودیت های اعمالی علیه کشور بیشتر بی تاثیرتر می شود.

معاون وزیر نفت اظهار خرسندی کرد که امروز مجموعه صنعتگران داخلی و کارکنان صنعت نفت توانسته اند تولید کشور را در بخش نفت و گاز به میزان مطلوب و قابل قبولی افزایش دهند و در بخش صادرات و ساخت تجهیزات نیز استفاده از ظرفیت های داخلی کشور موجب شده که باوجود تحریم ها و محدودیت ها، دستاوردهای خوبی برای کشور حاصل شود./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
امیر
۲۰:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
در سال 91 چی؟