نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بودجه کشور و استان در سال 92 گفت: باید برای نیازهای استان طرح و برنامه داشته و از بخشی نگری خودداری کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان  ؛ علی نعمت چهاردولی  با بیان اینکه مشکلاتی در زمینه بودجه سال 92 وجود دارد و بودجه سال آینده بدون صادرات نفت بسته می شود، افزود: به طور طبیعی بودجه استان نیز کاهش خواهد یافت. این مشکل برای تمام کشور بوده اما واقعیتی که وجود دارد این است که متاسفانه بودجه استان همدان نسبت به استانهای همجوار کاهش بیشتری خواهد داشت.
وی درباره وظیفه نمایندگان و مسؤولان استان در قبال جبران این موضوع گفت: نمایندگان باید صدای مردم استان را به مسؤولان بودجه ریزی و کشور از جمله رییس جمهور و معاونت راهبردی برسانند و استاندار و مدیران استانی باید مطالبات استان را به طور جدی پیگیری کنند.
چهاردولی استفاده از ردیفهای ملی اعتباری را در افزایش بودجه استان موثر دانست و گفت: باید بتوانیم یک سری از نیازها و طرح های استان را وارد ردیفهای اعتباری ملی کنیم و این مهم محقق نمی شود مگر اینکه برای نیازهای استان متناسب با مناطق و بخشهای مختلف استان طرح و برنامه داشته باشیم.
وی گفت: نمایندگان، استاندار و فرمانداران باید دست به دست هم داده و یکپارچه بدون بخشی نگری، کلی  و هماهنگ بر روی افزایش بودجه استان تلاش کنیم.
نماینده ملایر در خانه ملت صادرات را راهکاری دیگر برای افزایش بودجه استان دانست وگفت: هم اکنون زمینه صادرات برای استان بسیار مهیاست و کالاهایی از جمله مواد معدنی، انگور، مبل منبت و کشمش در استان تولید و به صورت خام صادر می شود که باید فکری برای تبدیل این کالاها کرده و از صادرات خام آنها جلوگیری کنیم.
وی نبود صنایع مادر در استان را از جمله مشکلات همدان دانست.
در حوزه صنایع دستی کار نشده است
چهاردولی گفت: باید روی صنایع دستی استان سرمایه گذاری کنیم که چنین اتفاقی نیفتاده و فقط شعار می دهیم.
وی گفت: وضعیت بودجه ملی مطلوب نیست و باید در درون استان بودجه تامین کنیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس بر حمایت از بخش خصوصی تاکید و بیان کرد: زمینه سرمایه گذاری در استان راهم نیست و باید در این زمینه گامهای اصلی و اساسی برداریم./س
برچسب ها: افزایش ، بودجه ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.