سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معضلات رواني نظاميان آمريکايي بعد از جنگ

بيش از بيست درصد از نظاميان آمريکايي بعد از بازگشت از ميادين جنگي دچار معضلات رواني هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اي بي سي نيوز ؛ بيست درصد از نظاميان آمريکايي بعد از بازگشت از جنگ هاي عراق و افغانستان دچار معضلات روحي و رواني بعد از جنگ هستند. مارتا راداتز خبرنگار ارشد شبکه اي بي سي نيوز در خاورميانه در گزارشي در اين خصوص گفت: بخشي از نظاميان آمريکا بعد از بازگشت از ميادين جنگي دچار معضلات روحي و رواني مي شوند مي توان اين مشکلات رواني را زخم هاي غيرقابل رويت ناميد. اين نظاميان بعد از بازگشت از ميادين جنگي دچار مشکلاتي همچون احساس ضعف و ناتواني، بي خوابي و بازگشت مکرر خاطرات ميدان جنگ مواجه هستند.

برندان اشميتزل تفنگدار سابق آمريکا گفت نمي تواند خود را از افکار مرتبط با جنگ عراق خلاص کند و بشدت احساس ضعف و خلا مي کند. در يک دهه گذشته حدود هفتاد هزار نظامي آمريکا بعد از بازگشت از ميادين جنگي دچار معضلات روحي و رواني شده اند. اين افراد با مشکلاتي مانند استرس، استعمال مواد، عصبانيت شديد مواجه بوده اند و برخي از آنها هم خودکشي کرده اند.ديريک کوي تفنگدار سابق آمريکا گفت بطور مکرر احساس نگراني مي کند و بطور مداوم در انتظار وقوع حوادث ناگواري است.

 در سال 2007 يکي از نظاميان آمريکا در عراق که دچار مشکلات رواني بود شماري از همرزمان خود را هدف قرار داد.روبرت ميلتن برگ نظامي سابق آمريکا که در عراق خدمت کرده و به علت شجاعت هايش در عراق نشان خاص دريافت کرده است بعد از مراجعه به پزشک متوجه شده است که به مشکلات رواني بعد از جنگ مبتلا شده است. وي مي گويد تلاش مي کند به هيچ وجه سلاح به دست نگيرد چون مطمئن نيست که بتواند خود و سلاحش را کنترل کند.

خبرنگار اي بي سي نيوز گفت معضلات رواني نظاميان بعد از جنگ پديده جديدي نيست اما اکنون که ده ها هزار نظامي آمريکا از ميادين جنگي به کشورشان باز مي گردند هنوز اطلاعات کامل و جامعي درباره اين معضل وجود ندارد و همين موضوع بشدت نگران کننده است.ژنرال پيتر چي آرلي معاون سابق رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا گفت ما هنوز از توانايي کافي براي درمان معضلات رواني نظاميان بعد از جنگ برخوردار نيستيم.


برچسب ها: روانی ، آمریکا ، جنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.