سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزينه دوميليارد پوندي انگليس براي کشتار مردم

انگليس دو ميليارد پوند براي ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين پيشرفته هزينه کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ در قرن بيست و يکم بر شمار فعاليتهايي افزوده مي شود که ماشينها انجام مي دهند. حوزه جنگي نيز از اين قاعده مستثني نيست. جديدترين وسايل در اين زمينه، ماشينهاي مرگباري هستند که مي توانند پرواز کنند.

 شماري از دولتها به اين هواپيماهاي بدون سرنشين برنامه مي دهند تا در کشورهاي ديگر بويژه در شمال آفريقا و غرب آسيا مردم را بکشند. انگليس يکي از ژ دولتهاي غربي است که در اين زمينه فعاليت دارد و در پنج سال گذشته بيش از دو ميليارد پوند براي ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين پيشرفته هزينه کرده است. پروژه ساخت اين ماشينهاي جنگي با همکاري وزارت دفاع و دانشگاههاي انگليس و همچنين شرکتهاي خصوصي در کشور انجام مي شود. انگليس مي خواهد هواپيماهاي بدون سرنشيني بسازدکه از انواع مشابه آمريکايي نيز پيشرفته تر است.

يک نوع از اين پهپادها مي توانند در هوا سوختگيري کنند و بمبهاي ليزري و موشکهاي سنگين را حمل کنند و  از طريق ماهواره هدايت مي شوند. اين پهپاد هشت تني رادار گريز است و « تروني» نام دارد. يکي ديگر  به نام «منتيس» پهپادي دوموتوره و جنگي است که طول بالهاي آن بيست و دومتر است و مي توان از آن در عمليات جنگي و تهاجمي استفاده کرد.

 اين پهپادها کاملا مستقل هستند و هرکاري که به آنها برنامه داده شود انجام مي دهند. اين پهپادهاي پيشرفته قابليتهاي تصويربرداري بسيار زيادي دارند و مي توانند اطلاعات مدنظر را جمع آوري کنند. انجام عمليات اطلاعاتي درمناطق صعب العبور براي اهداف نظامي از ديگر اهداف مدنظر براي هواپيماهاي بدون سرنشين است. اين هواپيماهاي بدون سرنشين اهداف مدنظر را شناسايي مي کنند و وقتي که نتوانند بين اهداف نظامي و غيرنظامي تمايزي قائل شوند بازهم شليک مي کنند.


                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: انگلیس ، پوند ، پهپاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.