سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شريعتمداري در مراسم گرامیداشت انقلاب اسلامی جبهه مردمی اصلاحات:

جزو آن افرادي نيستم که معتقدند انقلاب اسلامي ايران سو تفاهمي بود که بايد رفع شود

عضو شوراي راهبردي روابط خارجي گفت: بايد اعلام کنم من جزو آن افرادي که معتقدند انقلاب اسلامي ايران يک سو تفاهم بود که بايد رفع شود نيستم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران "محمد شريعتمداري" عضو شوراي راهبردي روابط خارجي در مراسم گراميداشت سي‌و‌چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي که از سوي جبهه مردمي اصلاحات برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره امام خميني(ره) و "شهداي انقلاب اسلامي" به سخنان حضرت امام(ره) در بهمن ماه 1357، در بهشت زهراي تهران اشاره کرد و اظهار داشت: به اعتقاد من تا وقتي جمهوري اسلامي پا برجاست اين فرمايشات به عنوان سندي ارزشمند باقي خواهد ماند.

وي با اشاره به فرمايشات امام خميني (ره) در آن روز عنوان کرد: استقبال پر شکوه مردم از امام خميني در 12 بهمن 57 حکايت از اتکاي نظام جمهوري اسلامي به راي مردم دارد.

شريعتمداري همچنين به برگزاري رفراندوم 12 فروردين 1359 اشاره کرد و گفت: اين نظام با راي مستقيم مردم به عنوان نظام رسمي کشور پذيرفته شد؛ معتقد هستم علت استقرار نظام نيز همچنان اتکا به راي مردم است.

وي در اين باره افزود: نه تنها در جمهوري اسلامي ايران راي مردم به عنوان يک اصل بي‌بديل مورد توجه است بلکه تاريخ تشيع نيز نشان مي‌دهد در زمان امير المومنين (ع) نيز "بيعت مردم"، به حکومت شيعه رسميت مي‌داد.

عضو شوراي راهبردي روابط خارجي در بخش ديگري از سخنان خود تاکيد کرد: من معتقدم قاطبه مردم هنوز به ميثاقي که با امام خميني(ره) بستند پايبندند و بايد اعلام کنم من جزو آن افرادي که معتقدند انقلاب اسلامي ايران يک سو تفاهم بود که بايد رفع شود نيستم.

وي افزود: تا وقتي جمهوري اسلامي پا برجاست تبعيت از وصيت نامه امام (ره) به عنوان يک ميثاق ملي بزرگ که در آن بر ولايت فقيه تاکيد شده است برهمگان واجب است.

شريعتمداري ادامه داد: در اين روزهايي که مصادف با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي است موقعيت مناسبي براي بازخواني وقايع انقلاب، نگاه عميق به تحولات روز و نگاه نقادانه به عملکرد خودمان است.

وي با اشاره به اصطلاحاتي چون "قرار گرفتن کشور در پيچ تاريخي" و "گردنه‌هاي سرنوشت ساز" که از سوي مقامات عالي رتبه کشور مطرح مي‌شود، گفت: امروز جهان شاهد تحولاتي است که مسير آينده بشريت را نشان مي‌دهد.

شریعتمداری با بیان اینکه ایران کشوری دارای مزیت‌های ذاتی بسیار است، گفت: افق آینده ایران می‌تواند بسیار روشن و فوق‌العاده باشد؛ ما کشوری هستیم که به راحتی می‌توانیم با رقبایمان رقابت کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران دارای نیروی انسانی جوان و جویای افتخار است، اظهار داشت: مسئولان اجرایی کشور باید از این مزیت‌های ارزشمند بهره بگیرند و این گونه نباشد که با بی‌کفایتی فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کنند.

عضو شوراي راهبردي روابط خارجي عنوان کرد: براساس سند چشم انداز بیست ساله، امروز ایران باید الهام بخش کشورهای جهان اسلام باشد اما در کمال تاسف ایران به ویژه در حوزه مسائل اجرایی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد؛ شرایط کنونی جامعه ما شایسته انقلاب اسلامی نیست.

شریعتمداری گفت: معتقدم همین بدنه اجرایی در قالب یک مدیریت و سیاست درست می‌تواند وضعیتی بهتر از آن چه الان در آن قرار داریم داشته باشد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی افزود: متاسفانه مذهب و دین امروز به دلیل اقدامات نادرست ما متهم هستند؛ بسیار متاسفم که تلاش شهدا و جانبازان در حال به فراموشی سپرده شدن است.

شریعتمداری در ادامه سخنرانی خود با انتقاد از دولت پرداخت و گفت: براساس سند چشم انداز بیست ساله امروز باید شاهد رشد 8 درصدی اقتصاد باشیم اما با کمال تاسف شاهد وقوع بحران اقتصادی هستیم؛ حق نیست با سه برابر شدن درآمدهای نفتی معیشت مردم این گونه باشد.

وی هم چنین عنوان کرد: تورم، مالیاتی است که اغنیا به هر میزان که بخواهند از جیب فقرا برداشت می‌کنند؛ امروز تورم در کشور ما سه برابر شده است.

شریعتمداری به واردات کالاهای مصرفی اشاره کرد و گفت: این واردات بی‌رویه ضربه سنگینی به تولید زده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از دیگر شاخص‌های اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌بریم، تصریح کرد: البته فراموش نمی‌کنیم که در برخی از عرصه‌ها تلاش‌های ارزشمندی صورت گرفته است؛ مثل طرح مسکن مهر.

عضو شورای راهبردی روابط خارجي در این باره افزود: البته انتظار می‌رود خروجی این تلاش‌ها کاهش تورم و هزینه مسکن باشد اما از مسئولان باید پرسید چرا این تلاش‌ها نتایج مورد انتظار را در پی ندارد.

وی در ادامه انتقاداتش از عملکرد دولت به آمارهای منتشر شده از سوی سازمان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: من به این آمارها اعتقاد ندارم.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت قانون اشاره کرد و اظهار داشت: حاکمیت قانون به عنوان یک عامل اساسی در اداره کشور با کمال تاسف تضعيف شده است و طی بررسی‌های انجام شده از مجموعه حدودا 200 کشور جمهوری اسلامی در رتبه 169 اجرای قانون قرار گرفته است.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه تحریم‌ها ما را به این جا نرسانده است و سهم تحریم بسیار کمتر از آن چیزی است که تصور می‌شود گفت: ما امروز بیش از همیشه نیازمند وحدت هستیم؛‌ موضوعی که همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وي با تاکيد بر برگزاري انتخابات سالم و رقابتي عنوان کرد: مقام معظم رهبري نيز در ديدار با مردم قم در 19 دي ماه سال جاري نيز بر برگزاري انتخابات سالم تاکيد کردند و فرمودند در قانون اساسي راه‌هاي مختلف براي حفظ سلامت انتخابات در نظر گرفته شده است.

شريعتمداري گفت: نبايد براي حضور دلسوزان نظام در عرصه انتخابات سنگ اندازي و مانع ايجاد کرد.

وي در ادامه با اشاره به اين که دشمنان در سال‌هاي متمادي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي همواره شعارهاي دشنام گونه‌اي عليه انقلاب داده‌اند، گفت: واژگان "انتخابات فرمايشي" انتصابات به جاي انتخابات" و.... همواره از سوي دشمنان مطرح شده است؛ وقتي خاتمي در انتخابات پيروز شد نيز منافقين گفتند تقلب صورت گرفته است.

وي با بيان اين که تلاش براي مايوس کردن مردم جهت مشارکت در انتخابات حربه‌اي رنگ باخته است گفت: متاسفانه ما برخي از حرف‌هاي دشمنان را از سوي افراد داخلي مي‌شنويم که آن‌ها از انتخابات آزاد و ... سخن به ميان مي‌آورند.

شريعتمداري هم چنين تصريح کرد: دغدغه جدي امروز مردم تامين آبرومندانه و عزت‌مندانه معيشت است؛ اين در سايه آرامش کشور به دست مي‌آيد و امروز جامعه سياسي ما نيازمند حضور چهره هايي است که بتواند نظر بزرگان را جلب کرده و کارايي نظام را افزايش دهند.

عضو شوراي راهبردي روابط خارجي بر ضرورت حل مشکلات کشور از راه اعتدال تاکيد کرد و گفت: اعتدال تنها راه رسيدن به سعادت است و نبايد اعتدال را با انفعال اشتباه گرفت.

شريعتمداري در پايان خاطر نشان کرد: کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري قصد انقلاب ندارند بلکه همه مي‌خواهند در چهارچوب انقلاب و قانون اساسي رئيس‌جمهور شوند؛ مفاد قانون براي همه لازم الاجراست و رئيس جمهور آينده نيز بايد در قالب قانون‌ها، برنامه‌ها و چشم‌اندازهاي مدون جمهوري اسلامي ايران حرکت کند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.