سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگراني ديده بان حقوق بشر از اوضاع کشور مالي

نقض حقوق بشر به دست طرف هاي مناقشه در مالي از جمله ارتش، شبه نظاميان طرفدار دولت و جهادي ها موجب نگراني عفو بين الملل و ديده بان حقوق بشر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه آ ب ث اسپانيا ؛ کنث راث مدير اجرايي ديده بان حقوق بشر مي گويد: براي قضاوت قطعي درباره رعايت حقوق بشر از سوي ارتش مالي بسيار زود است اما سه محقق ما از نزديکترين فاصله ممکن در اين زمينه کار کرده اند، اينک مدارک دهها مورد اعدام و ناپديد شدن اجباري به دست ارتش مالي را جمع آوري کرده ايم.

ديده بان حقوق بشر به علاوه از به کارگيري کودکان سرباز که برخي از آن ها تنها يازده سال دارند از سوي جنبش ملي آزادي ازاواد خبر داده است.مدير اجرايي ديده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد  با توجه به ابتکار عمل نيروهاي فرانسوي و دولتي در مالي ضرورت دارد تا هم فرانسه و هم کشورهاي همسايه که در اين درگيري دخالت دارند، به ارتش و شبه نظاميان طرفدار دولت مالي فشار آورند تا از سيکل خشونت اجتناب شود.

راث افزود: تمام شرايط براي افزايش خطر و اقدامات تلافي جويانه خشونت بار وجود دارد. بنابراين حياتي است که جامعه بين الملل مسئوليت خود در قبال مالي را به عهده گيرد و به شرايط اين کشور تنها به عنوان موضوعي نظامي نگاه نکند. بلکه بايد به ضرورت احياي حاکميت دموکراسي و قانون در شمال کشور اذعان کند.مدير اجرايي ديده بان حقوق بشر در اين راستا خواستار اعزام ناظران حقوق بشر به مناطق درگيري در مالي شد.


برچسب ها: دیده بان ، مالی ، بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.