بشار اسد اسرائيل را به بي ثبات کردن سوريه متهم کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ بشار اسد رئيس جمهور سوريه يکشنبه در گفتگوي خود با سعيد جليلي ، دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان گفت : تجاوز اسرائيل به مرکز تحقيقاتي در منطقه جمراياي دمشق نقش حقيقي اين رژيم با همکاري نيروهاي معاند خارجي براي بي ثباتي و تضعيف جايگاه سوريه را نشان داد . 

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه سوريه با آگاهي ملت و ارتش خود و بکارگيري شيوه مقاومت با چالش هاي کنوني مقابله مي کند ،‌ از مواجهه اين کشور با هر تجاوزي که تاريخ و تمدن سوريه را به خطر بيندازد خبر داد . 

جليلي نيز در اين ديدار با تقدير از بشار اسد ، پيشنهاد وي را براي حل ديپلماتيک بحران اين کشور بهترن راه حل دانست و از آمادگي تهران براي کمک به تشکيل گفتگوهاي ملي در سوريه سخن گفت . 

بشار اسد و سعيد جليلي در اين ديدار اوضاع منطقه به ويژه سوريه را پس از حمله اسرائيل به يک مرکز تحقيقات علمي در منطقه جمرايا بررسي کردند. 

جليلي در اين ديدار با تاکيد بر حمايت کامل جمهوري اسلامي ايران از ملت مقاوم سوريه در برابر تجاوز کنوني افزود: هماهنگي مستمر با سوريه براي مقابله با توطئه ها و برنامه هاي بيگانگان که به دنبال برهم زدن امنيت و ثبات منطقه هستند، ادامه پيدا خواهد کرد. جليلي همچنين تاکيد کرد ايران از راه حل سياسي که بشار اسد آن را مطرح کرد و نيز گامهاي عملي براي اجراي اين طرح حمايت مي کند. 

وي افزود: ايران براي هر کمکي به عملي شدن گفتگوهاي ملي در سوريه آمادگي دارد و اين گفتگوها را تنها راه حل خروج سوريه از بحران کنوني مي داند. دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران و رئيس جمهور سوريه در اين ديدار همچنين روابط برجسته بين تهران و دمشق را بررسي کردند. 






برچسب ها: اسد ، سوریه ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار