سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم مردم اسپانيا از گسترش بحران مالي در اين کشور

بحران اقتصادي و فساد چشمگير مالي به شدت موجب نااميدي مردم اسپانيا شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ حجم زيادي از مدارک برضد ماريانو راخوي نخست وزير اسپانيا و ديگر مسئولان بلندپايه حزب وي در روزنامه ال پاييس منتشر شده است.بسياري از اين اسناد مربوط به لوييس بارسناس خزانه دار حزب راخوي است و اين مدارک به طور مفصل پرداختهايي را  که به راخوي و ديگر مسئولان حزب حاکم صورت گرفته است ، نشان مي دهد. 

هجيکو گفت در اين اسناد به طور جزيي اعلام شده است   چه کسي ، چه زماني  و چه مبلغي دريافت کرده است . به طور مثال در آن آمده است راخوي طي يازده سال منتهي به دو هزارو هشت ميلادي سالانه بيش از بيست هزار يورو از اين حزب دريافت کرده است. وي همچنين گفت : چندين تن از مسئولان بلندپايه سابق و کنوني حزب مردم اسپانيا نيز در مطرح شدن اين اتهامات همکاري داشته اند. 

وي گفت  اين گونه جنجالها آن هم در زماني که مردم اسپانيا با بحران بي سابقه بيکاري در اين کشور دست و پنجه نرم مي کنند موجب افزايش خشم مردم شده است. خبرنگار پرس تي وي گفت اگر وضع اقتصادي اسپانيا بهتر بود به طور قطع خشم عمومي کمتر بود.  با اين حال با توجه به اينکه بسياري از مردم اسپانيا بيکار هستند تحمل اين گونه پرونده هاي فساد مالي براي مردم اسپانيا دشوارتر است و موجب کاهش شديد محبوبيت دولت و حزب حاکم خواهد شد. وي گفت براساس نظرسنجي که روز يکشنبه منتشر شد محبوبيت حزب حاکم طي چند روز اخير به شدت کاهش يافته است.


برچسب ها: مردم ، اسپانیا ، مالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.