سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سانسور شديد خبري در رسانه هاي دولتي آمريکا

آمار و ارقامي که درباره ميزان بيکاري در آمريکا منتشر شده است نادرست است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پايگاه اينترنتي «دي اکونومي کولپس» نوشت اطلاعات و آمارهايي که در رسانه ها درباره بيکاري در آمريکا منتشر مي کنند نادرست است. از سال دو هزار و شش تاکنون تعداد نيروي کار در آمريکا کاهش يافته است.

 شايد جالب باشد که بدانيد تعدادي افرادي که در چهار سال اول رياست جمهوري باراک اوباما از فهرست نيروي کار اين کشور خارج شده اند سه برابر بيشتر از افرادي است که دهه هزار و نهصد و شصت از فهرست نيروي کار آمريکا خارج شدند. رسانه هاي وابسته به جناح قدرت در آمريکا تلاش مي کنند چنان القا کنند که تا ماه ژانويه حدود صد و پنجاه و هفت هزار فرصت شغلي جديد در اين کشور ايجاد شده است. اما اگر به آمارهاي غيرفصلي نگاه کنيد متوجه مي شويد تعداد شهروندان آمريکا که شاغل هستند و به شغلي مشغول اند از دسامبر الي ژانويه به يک ميليون و چهارصد و چهل و شش هزار نفر کاهش يافته است.

 اما در رسانه هاي وابسته به جناح قدرت در آمريکا هرگز گفته نمي شود که يک ميليون و چهارصد هزار شهروند آمريکا از دسامبر تا ژانويه کار خود را از دست داده اند. در سال دو هزار و هفت بيش از صد و چهل و شش ميليون شهروند آمريکا استخدام شده بودند. امروز تنها صد و چهل و يک ميليون و ششصد هزار نفر در آمريکا استخدام هستند اين در حالي است که از آن زمان تاکنون جمعيت آمريکا بطور مداوم افزايش يافته است.

زماني که دولت و رسانه هاي وابسته به آن به شهروندان اعلام مي کنند که اقتصاد آمريکا در حال بهبود است و ميزان بيکاري بسيار کم تر از حدي است که چند سال قبل بود بايد دقيق تر به اين موضوع نگاه کنيد. واقعيت آن است که حتي آمارها و ارقام خود دولت هم به ما مي گويند که تعداد نيروهاي استخدامي در آمريکا در حال کاهش است و اقتصاد آمريکا به سمت رکود حرکت مي کند. دولت اوباما و رسانه هاي وابسته به قدرت به شما درباره بيکاري و وضع اقتصادي به شما دروغ مي گويند.

نمي توان با اطمينان گفت همه افرادي که نام آنها در فهرست نيروهاي غيرکاري ثبت مي شود تا چه زماني بدنبال کار نخواهند گشت. حتي اکثر افرادي که در آمريکا کاري دارند و در جايي استخدام هستند لزوما به اين معنا نيست که از وضع خود راضي هستند. در حال حاضر درآمد چهل و يک درصد از کارگران در آمريکا کم تر از بيست هزار دلار در سال است. بسيار دشوار است که کسي در آمريکا بتوانيد با درآمد سالانه 20 هزار دلار زندگي يک خانواده را اداره کند. ممکن است کساني که در واشنگتن يا نيويورک کار مي کنند و درآمدهايي بالايي دارند متوجه اين مشکلات نباشند اما ده ها ميليون شهروند آمريکا در سراسر اين کشور وجود دارند که با اين شرايط دشوار مواجه هستند.

بنا به گزارش اداره آمار آمريکا بيش از 146 ميليون شهروند آمريکا يا فقير هستند يا درآمد کافي ندارند با اين که شغلي هم دارند. اگر اقدامات کافي انجام نشود طبقه متوسط در آمريکا از بين خواهد رفت و فقر در اين کشور تشديد خواهد شد. در دور اول رياست جمهوري اوباما تقريبا هر روز بر تعداد افرادي که براي گذران زندگي خود به کمک هاي دولتي و سازمان هاي خيريه نيازمند هستند افزوده شده است. چقدر طول خواهد کشيد که مردم آمريکا متوجه شوند که اين کشور با کابوسي مواجه است؟ متاسفانه هنوز بسياري به سيستم آمريکا اعتماد دارند. هنوز بسياري معقتقدند سياستمداران موفق خواهند شد که راهي را براي تغيير وضع بيابند. هنوز بسياري از شهروندان آمريکا خطر را در کشورشان جدي نمي دانند.

 البته گروهي در آمريکا وجود دارد که کاملا از بحران موجود مطلع است. فعاليت هاي کوچک در آمريکا که بطور سنتي موتور ايجاد فرصت هاي شغلي در اين کشور بوده اند اما اکنون در سراسر آمريکا با بحران مواجه هستند. ميليون ها فعاليت کوچک در آمريکا در آستانه نابودي قرار دارد با اين حال سياستمداران آمريکا همچنان بر افزايش ماليات ها تاکيد مي کنند.



برچسب ها: سانسور ، آمریکا ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.