سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي کشوري:

تصميم جديدي براي افزايش مجدد قيمت بليت پروازهاي خارجي گرفته نشده است

بانک مرکزي و سازمان هواپيمايي هیچ تصميمي براي افزایش مجدد در نرخ بلیت پروازهای خارجی نگرفته اند و نرخ های کنونی همچنان براساس ابلاغیه آبان ماه سازمان هواپیمایی کشوری است.

محمد خداکرمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص افزایش مجدد نرخ بلیت پروازهای خارجی گفت: تغییری در مبنای محاسبات نرخ بلیت پروازهای خارجی صورت نگرفته است چرا که از آبان ماه گذشته براساس تصمیم بانک مرکزی، شرکت های هواپیمایی خارجی فعال در ایران، موظف شدند بلیت های خود را با توجه به نرخ ارز صرافی های مجاز تعیین کرده و بفروشند.

خداکرمی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم بانک مرکزی درخصوص مبنای محاسبات تعیین نرخ بلیت پروازهای خارجی را به تمام شرکت های هواپیمایی خارجی و داخلی ابلاغ کرده است.

وي اضافه کرد: نرخ پروازهای خارجی برای شرکت های هواپیمایی ایرانی و خارجی فعال در کشور، یک نرخ تکلیفی نیست و همچون سایر کشورها براساس عرضه و تقاضا و همچنین وضعیت بازار تعیین می شود.

معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي کشوري تصريح کرد:  فصل پرواز، زمان پرواز، نوع هواپیما، سرویس و خدماتی که ایرلاین‌ها در پروازها ارایه می دهند از جمله مبنای تعیین نرخ بلیت پروازهای خارجی به شمار می آید و شرکت های هواپیمایی براساس این معیارها و وضعیت بازار نرخ بلیت را تعیین می کند.

خدا کرمي با بیان اینکه نرخ تکلیفی تنها در پروازهای داخلی اعمال می شود، گفت: در پروازهای داخلی نرخ بلیت به صورت تکلیفی تعیین می شود و هیچ شرکت هوایپمایی مجاز نیست حتی یک ریال بیشتر از نرخ تعیین شده اقدام به فروش بلیت کند.

خداکرمی ارز مبادله ای را مبنای محاسبات تعیین نرخ بلیت پروازهای خارجی شرکت های هواپیمایی ایرانی برشمرد و گفت: اگرچه مبنای تعیین نرخ بلیت برای شرکت های هواپیمایی داخلی، نرخ ارز مبادله ای است اما این موضوع نشاندهنده تکلیفی بودن نرخ بلیت نیست یعنی شرکت های هواپیمایی هرکدام ممکن است نرخ های متفاوتی در مسیرهای مشخصی ارایه دهند چرا که آنها مجاز هستند براساس وضعیت شرکت هواپیمایی خود و کشش بازار قیمت پروازهای خارجی را تعیین کنند./س
برچسب ها: هواپیما ، بلیت ، خارجی ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.