سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری هفتمین جشنواره شعر فجر بیان شد؛

عدد 7 امید تداوم حرکت تأثیر‌گزار شعر فجر را زنده کرد

عدد 7 با اشاره به چرخش 7 گانه‌ی انسان گرد‌خانه‌ی خدا در حج تمتع و معنای آن که بی‌نهایت است امید تداوم حرکت تاثیرگزاری چون شعر فجر را زنده کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه ادب  باشگاه خبرنگاران؛ حاضر در محل نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که امروز با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا حمید دبیر اجرایی هفتمین جشنواره شعر فجر و محمد‌علی بهمنی رئیس شورای علمی جشنواره شعر فجر در شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که شعر حمایت جدی‌تری نياز دارد و گاه در همهمه‌ی برگزاری جشنواره‌ها به آن بی‌اعتنایی می‌شود، گفت: خوشبختانه امسال اقدامات خوبی انجام شده از روز سه‌شنبه 17 بهمن جشنواره رسما آغاز می‌شود وتا 7 اسفند در جزیره خارک، قشم، ابوموسی و 7 منطقه‌ی کشور چون گلستان، قزوین، اردبیل، کرمان و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.
وی افزود: آثار ارسالی فراوان است کار خوبی که به مناسبت هفتمین جشنواره شعر فجر انجام می‌شود تحلیل از شاعر تاثیرگزار در بین مردم از نگاه مردم با یک نظرسنجی است.
وی اظهار داشت: البته تحلیل از این شاعر با هدف تقدیر و تشکر سمبلیک از برخی از افراد اهل ادب انجام می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی شاعران جوان تعامل شاعران با یکدیگر، دعوت از شاعران پارسی‌گوی، تجلیل از فعالیت‌های انجمن‌های ادبی و شعری و اکرام مقام ویژه‌ی پیامبر اعظم را از اهداف برگزاری هفتمین جشنواره شعر فجر برشمرد و تصریح کرد: نکته‌ی اصلی آن است که فرصت شعرخوانی با هماهنگی دانشگاه‌ها و مراکز استان‌ها زیاد شده است.
وی تصریح کرد: از فعالیت‌های دیگر جشنواره شعر فجر امسال می‌توان به بررسی کتاب‌های شعری و تجلیل از تعدادی از آنها برگزاری نمایشگاه شعر جشنواره شامل عکس، و نصف خط شعری و زندگی ‌نامه‌ی شاعران تحلیل از خلیل عمرانی در مراسم افتتاحیه جشنواره و اورامی در جشنواره اشاره کرد.
گفتنی است؛ که در هفتمین جشنواره شعر فجر 2037 شاعر در بخش‌های سنتی و کلاسیک سود و ترانه، پژوهش سینمایی و سپید و بخش ویژه‌ی پیامبر (ص) شرکت کرده‌اند.
لازم به ذکر است که میزان شرکت زنان 05/39 میزان شرکت مردان 05/60 میزان شرکت متولدین 60 و بعد از آن 42 درصد و میزان مشارکت متولدین 60 و قبل از آن 58 درصد بوده است از دیگر برنامه‌های هفتمین جشنواره شعر فجر تجلیل از بهترین پژوهشگر ، بهترین حامیان شعر و انجمن‌ها و کانون‌های ادبی، بهترین ناشر در حوزه‌ی ادبیات و شعر، بهترین سایت ادبی ، بهترین برنامه‌ی صدا و سیما در حوزه ی شعر و چاپ کتابی با هدف معرفی 47 شاعر اشاره کرد./رس
برچسب ها: وزیر ارشاد ، جشنواره ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.