سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم صادرات، موجب انباشت توليدات باغي شد؛

توليدات باغي به جاي صادرات در انبارها فاسد شدند

رئيس اتحاديه باغداران کشور گفت: عدم دستيابي به بازارهاي صادراتي واز طرف ديگر فراواني توليدات باغي موجب خسارات بسيار براي باغداران شد.

مجتبي شادلو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: ميزان توليد سيب درختي در سالجاري بيش از 3 ميليون و پانصد هزارتن بوده است و همچنين بيش از 4ميليون و پانصد هزارتن مرکبات در کشور توليد شده است.

وي ادامه داد: توليدات باغي کشور در سالجاري از نظر کيفي و کمي بسيار افزايش داشته است که اين امر فرصت بسيار مناسبي براي صادرات است.

رئيس اتحاديه باغداران تأکيد کرد: از ابتداي سال تاکنون فراواني توليدات باغي را بسيار بيان کرده ايم اما متاسفانه از سوي مسئولان براي ايجاد و بدست آوري بازارهاي صادراتي اقدامي نشده است.

شادلو با بيان اينکه تا پايان فروردين براي صادرات اضافه برمصرف داخلي توليدات باغي فرصت داريم، افزود: بازارهاي صادراتي هدف، بر حسب شرايط خوب توليد ايجاد نشده است در صورتي که با توجه به تفاوت ارز و ريال، فرصت براي صادرات بسيار مناسب است.

وي تأکيد کرد: براي ارسال بار به تمام بازارهاي داخلي محدوديتي نداريم.

رئيس اتحاديه باغداران گفت: توليد محصولات باغي بسيار عالي از نظر کيفي و کمي مي توانست باعث خوشحالي باغداران وجبران هزينه‌هاي آنها شود اما متاسفانه به دليل عدم صادرات، توليد اضافه برنياز بازارهاي داخلي روي دست باغداران مانده است و موجب بروز خسارت‌هاي فراوان شد.

شادلو بيان داشت: قيمت‌هاي عرضه ميوه در بازار با قيمت تمام شده مطابقت ندارد و جوابگوي افزايش هزينه‌هاي حمل و نقل، بسته بندي و ... نيست.

وي در پايان تأکيد کرد: از مسئولان در خواست مي کنيم براي ايجاد و بدست آوري بازارهاي صادراتي هرچه زودتر اقدامات مناسب را انجام دهند./س

برچسب ها: باغی ، اتحادیه ، خسارات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.