سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد بزرگترین قطب تولید برق کشور در جزیره قشم؛

تولید 12 هزار مگاوات برق از گاز تولیدی میدان فروز B برنامه ریزی شد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از برنامه‌ریزی برای تولید 12 هزار مگاوات برق با استفاده از گاز تولیدی میدان گازی فروز B در خلیج فارس خبرداد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، محمود زیرکچیان‌زاده با تشریح آخرین وضعیت توسعه میدان گازی فروز B گفت: با توسعه میدان فروز B گاز تولیدی از آن به منظور تولید 12 هزار مگاوات برق به جزیره قشم منتقل خواهد شد.
 
وی افزود: هم اکنون برای حفاری یک حلقه چاه توصیفی در میدان فروز B با هدف ارزیابی دقیق ذخایر این میدان و تهیه MDP نهایی (نقشه جامع توسعه) برنامه ریزی لازم انجام شده است.
 
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران تصریح کرد: شرکت مپنا به عنوان پیمانکار طرح توسعه میدان فروز B در حال تامین کالا و مواد لازم برای برای آغاز حفاری این چاه است و با انجام این کار نتایج حاصل از این حفاری به همراه نتایج لرزه‌نگاری سه‌بعدی میدان، امکان تهیه MDP را فراهم می‌کند.
 
وی همچنین از اتمام عملیات لرزه‌نگاری سه ‌بعدی این میدان خبر داد و افزود: تاکنون براساس اطلاعات این لرزه‌نگاری‌ Per MDP (نقشه جامع توسعه مقدماتی) فروز B تهیه شده است.
 
زیرکچیان‌زاده با بیان این که هم‌اکنون زمین مورد نیاز برای ساخت تاسیسات رو زمینی و فرآورشی در قشم تخصیص یافته است، افزود: پس از توسعه این میدان، جزیره قشم به قطب تولید برق از گاز در کشور تبدیل می‌شود.
 
قرارداد توسعه میدان گازی فروز B اسفند سال گذشته با هدف تولید محصولات گازی و تبدیل آن به برق میان شرکت مپنا و شرکت نفت فلات قاره ایران و پیش از آن تفاهمنامه توسعه میدان نیز در فروردین ماه سال گذشته امضا شده بود.
 
گاز درجای میدان فروز B بیست و هشت تریلیون فوت مکعب و ذخیره میعانات گازی این میدان 180 میلیون بشکه برآورد و سقف تولید گاز در فاز اول این میدان یک میلیارد فوت مکعب در روز و تولید میعانات گازی آن نزدیک به 10 هزار بشکه در روز پیش بینی شده است، همچنین طبق این پیش‌بینی، سالانه یک میلیون و 490 هزار تن تولید مایعات گازی و 466 تن گوگرد در روز در این فاز تولید خواهد شد./س
برچسب ها: نفت ، فلات ، قاره ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.