سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راشاتودي:

ارتش آمريکا، ناقض تحريم‌هاي نفتي آمريکا عليه ايران!

علي رغم تحريم‌‌هاي غرب عليه ايران به خصوص آمريکا، به نظر مي‌رسد، ارتش اين کشور با استفاده از نفت تهران تحريم‌هاي اعمال شده را نقض مي کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از راشاتودي، تحليل‌گران معتقد هستند ارتش آمريکا با خريد نفت ايراني قانون کشور خود را نقض مي‌کنند.

براين اساس، کارشناسان عقيده دارند که به احتمال بسيار زياد، قسمتي از خريد يک ميليارد و پنجاه و پنج ميليون دلاري سوخت که آمريکا طي پنج سال اخير از ترکمنستان خريداري کرده، متعلق به ايران بوده است.

بنابر گفته‌هاي يکي از بازرسان کل افغانستان، برخلاف تحريم‌هاي صورت گرفته که به موجب آن خريداري سوخت ايران با سرمايه آمريکايي ممنوع است، اما با خريدهايي که از سال 2007 تا سال 2012 توسط ارتش آمريکا صورت گرفته، قانون آمريکا توسط ارتش آمريکا نقض شده است.

تامين بيشتر سوخت مصرفي در افغانستان توسط کشور همسايه يعني ايران صورت مي‌گيرد اين در حالي است که "نيروهاي بين‌المللي کمک به امنيت" ((ISAF در افغانستان، سوخت مورد نياز خود را از هشت شرکت افغاني تامين مي‌کند؛ بنابراين نيروهاي ارتش آمريکا نفت ايران را مورد استفاده قرار داده است.

پس از گفته‌هاي اين بازرس افغاني، سفارت آمريکا در کابل نيز اذعان کرد که سوخت مورد استفاده در افغانستان، شامل نفت ايران هم مي‌شود.  

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، تحریم ، نقض ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.