سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشورهای با شیوع بالای سل ایران را محاصره کرده اند

متأسفانه بسیاری از کشورهای با شیوع بالا از نظر بیماری سل در اطراف ایران قرار دارند و همین موضوع مشکلات و خطرات زیادی را به ویژه از نظر انتقال بیماری به کشور به وجود آورده است.

علیرضا توسلی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برطبق بررسی های انجام شده اغلب موارد بیماری سل مربوط به چند کشور در حال توسعه است و در واقع این معدود کشورها به شدت درگیر سل هستند.

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در کشورمان در زمینه کنترل بیماری سل صورت گرفته است اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از کشورهای با شیوع بالا از نظر بیماری سل در اطراف ایران قرار دارند و همین موضوع مشکلات و خطرات زیادی را به ویژه از نظر انتقال بیماری به کشور به وجود آورده است.

توسلی تصریح کرد: در واقع ایران در محاصره کشورهای با شیوع بالا از نظر بیماری سل قرار دارد و همین موضوع لزوم جلوگیری از انتقال عفونت به کشور، بیماریابی دقیق و به موقع، انجام برنامه های آموزشی و مراجعه دقیق بیماران به مراکز درمانی را بیشتر نمایان می کند.

وی خاطرنشان کرد: افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای تازه استقلال یافته از نظر بیماری سل و موارد آلودگی و ابتلا به آن در زمره کشورهای با شیوع بالا محسوب می شوند./ع2
برچسب ها: سل ، بیماری ، آلودگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.