سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویانیان: من و فتح اله زاده قهر نيستيم

مديرعامل پرسپوليس گفت: فنایی در برنامه 90 اعلام کرد که من و فتح اله زاده به خاطر امروز که عید فرخنده ای است با هم آشتی می کنیم، اما من با اطمینان به وي می گویم که ما با هم قهر نبودیم که آشتی کنیم.

محمد رويانيان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ضمن تشکر از برنامه 90 که مسائل مربوط به دربی 76 را خیلی خوب شکافت اما باید بگویم که فنایی به عنوان کارشناس داوری در این برنامه اخلاق را رعایت نکرد؛ فنایی در اول صحبت هایش شروع به نصیحت کردن کرد اما در صحبت های خودش هم تحقیر و هم توهین بود؛ چون به یحیی گل محمدی که سرمربی تیم ما است گفت که صحبت های شما غیرکارشناسی است و نمی توانید نظر بدهید و به خود من هم گفت که حرفهایم نامعقول است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: به نظر من فنایی در این برنامه صحنه های مشکوک دربی را کارشناسی نکرد و حرفه ای حرف نزد بلکه کدخدامنشی کرد و با توهین و تحقیر حرف زد؛ حرف ما این است که چطور دپارتمان داوری یک داوری را برای دربی می گذارد که 30 میلیون هوادار پرسپولیس به حق یا ناحق نسبت به وي شائبه دارند و می گویند که ضد پرسپولیس است و خواسته یا ناخواسته می گفتند که استقلالی است، دپارتمان داوری چرا یک داور که هواداران نسبت به وي ذهنيت قبل نداشتند را برای قضاوت دربی 76 انتخاب نکرد؟

وی تصریح کرد: من 48 ساعت قبل از بازی که داور دربی انتخاب شد با کفاشیان و دیگر مدیران فدراسیون فوتبال تماس گرفتم و گفتم من که قهرمانی را نمی شناسم اما کسی را گذاشته اند که سر پرسپولیس را ببرند اما آقایان به من گفتند که هیچ نگران نباش و مطمئن باشید که قهرمانی کاملا بی طرف است.

رویانیان در ادامه گفت: انتخاب قهرمانی پتکی بود که بر سر بازیکنان من فرود آمد، انتخاب قهرمانی بین هواداران ما هم نگرانی ایجاد کرد و در بین بازیکنان و هواداران حریف امید ایجاد کرد. دربی 76 همانطور که همه دیدند 3 صحنه مشکوک داشت چطور داوری که روی او شائبه است را انتخاب می کنید و 3 صحنه مشکوک به وجود می آید و رضا حقیقی را هم برای بازی با فولادبه اشتباه 3 کارته می کنند؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: آیا همه این مسائل اتفاقی بوده؟ چرا مسعود مرادی چند لحظه پس از اتمام بازی و در همان استودیو برنامه که به صورت زنده پخش می شد اعلام کرد که آن صحنه ها پنالتی نبوده است وقتی یک کارشناس در همان لحظه و برنامه زنده تلویزیونی این حرف ها را می زند، باعث تحریک هواداران ما می شود؛ انتخاب قهرمانی تحریک آمیز بوده و مصاحبه کارشناس برنامه فوتبال برتر به صورت زنده و درست لحظاتی بعد از اتمام بازی هم تحریک آمیز و برنامه ریزی شده بود. استقلال بعد از دربی باید با پیکان بازی می کرد که ما قبلا 6 گل به آنها زده بودیم اما پرسپولیس باید با فولاد که یکی از بهترین تیم های لیگ است بازی کند، چرا باید به پرسپولیس ضربه بزنید؟

وی افزود: آقای جلالی به برنامه 90 آمد و کارشناسی کرد و ثابت شد که کیفیت تیم ما بهتر بوده چون بچه های ما برای برد آمده بودند و جنگیدند تا به 3 امتیاز دربی برسند اما عوامل نگذاشتند وقتی به رضا حقیقی که 2 کارته است کارت می دهید یعنی اینکه به بقیه بازیکنان دو کارته هم کارت می دهید و به همین دلیل بقیه بازیکنان ما که خطر محرومیت داشتند تمرکزشان را از دست دادند.
 آقایان سیستم دفاعی چیدند تا مساوی بگیرند و داوری هم که آن وضعیت را داشت! ما به چه کسی در این مملکت حرف بزنیم؟

قلعه نوعي ترسيده بود، بايد هم از دربي راضي باشد

 رويانيان تصریح کرد: قلعه نوعی از دربی 76 راضی است و خوشحال است که رکورد نباختن او در دربی حفظ شده، قلعه نویی راضی است چون ترسیده بود؛ آنها می دانستند که دربی را می بازند، همه می دانستند که ما استقلال را می بریم چون همه چیز مهیا بود و ما برای برد آمده بودیم. ما در دربی 9 موقعیت داشتیم و استقلال فقط 3 موقعیت داشت و اگر می گذاشتند برنده می شدیم

 وی تصریح کرد: سناریوی دربی قبل از این بازی کاملا تعریف شده بود و این سناریو را نوشتند تا پرسپولیس برنده نشود؛ ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا پرسپولیس نبرد ما اگر دربی را می بردیم در جدول ششم می شدیم و با توجه به اینکه یک بازی عقب افتاده داریم، خودمان را در جدول بالا می کشیدیم و در جمع مدعیان قرار می گرفتیم ما دربی 74 را 3 بر 2 بردیم و بازی قبلی مساوی شد و اگر این دربی را می بردیم آن 4 بازی که استقلال برده بود،‌ هیچ می شد و کسی از آن حرف نمی زد اما اجازه ندادند که ببریم.
 
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در ادامه گفت: متاسفانه در فوتبال ما بازی جوانمردانه برگزار نمی شود و سرنوشت بازیها بیرون از زمین مشخص می شود خاطره ای که از دربی 76 دارم، هرگز از ذهنم بیرون نمی رود و آن را پیگیری می کنم داوری این دربی را به عنوان یک رفتار ناهنجار که توسط عالی ترین مقامات فدراسیون فوتبال صورت گرفت، پیگیری می کنم و تا آخر آن می روم اگر یک آدمی خارج از فضای فوتبال کاری انجام دهد قابل اغماض است اما کل نظام فوتبال ما در حق پرسپولیس و هوادارانش ظلم کرده و هیچ وقت قابل گذشت نیست.

 وی تصریح کرد: در فوتبال به هیچ کسی نباید اعتماد کرد و حرف هیچ کسی را نباید قبول کرد، یکی از بی رحم ترین بخش های ورزش کشورمان فوتبال است و تحرکات دربی 76 را در تاریخ زندگی ام ثبت می کنم و آن را دنبال خواهم کرد و هرگز کوتاه نخواهم آمد.

سناریوی دربی 76 را طوری نوشتند که پرسپولیس برنده نشود

رويانيان اظهار داشت: آقایان که سناریوی دربی 76 را نوشتند، با خود من هم دشمنی دارند چون یک نفری به فوتبال آمده که گفتمان جدیدی در این رشته ایجاد کرده و نظم خاصی دارد آقایان می خواهند مرا تخريب کنند تا همان سیستم قبل در فوتبال باشد و نمی خواهند آن وضعیت تغییر کند.
 
وی تصریح کرد: آقای فنایی در برنامه 90 اعلام کرد که مطمئن است من و فتح اله زاده به خاطر امروز که عید بزرگ و فرخنده ای است با هم آشتی می کنیم من با اطمینان به فنایی می گویم که ما با هم قهر نبودیم که آشتی کنیم.
 
قهر و آشتی گفتمان شماها است اما ما طوری تربیت شده ایم که قهر نکنیم مگر بچه ایم که قهر کنیم؟  این شما هستید که قهر و آشتی می کنید اگر فتح اله زاده روزی دو هزار بار صحبت کند، دیگر جوابش را نمی دهم چون یک بار جوابش را دادم و گفتم که ما گفتیم ناپاکی هست، چرا شما ناراحت شدید من مصلحت نمی بینم و در شأن من نیست که دیگر جواب بدهم.

رویانیان در پایان گفت: اطمینان دارم که فتح اله زاده قصد ندارد مدام مصاحبه کند اما او را هم تحریک می کنند تا اینگونه حرف بزند و تخریب کند./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
محسن
۱۵:۳۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
مردک اینقدر چرت وپرت نگو