سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی‌ عنوان كرد

ورود كميسيون قضايي به موضوع تغيير ماهيت سازمان تأمين اجتماعي

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از ورود اين كميسيون به موضوع تغيير ماهيت سازمان تأمين اجتماعي و قرارگرفتن آن در زيرمجموعه رياست جمهوري خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حکم سرپرستی مرتضوی بر سازمان تأمین اجتماعی گفت: این موضوع باید از لحاظ حقوقی در کمیسیون بررسی شده تا بتوان اقدامات مقتضی را انجام داد.
 
وی با بیان اینکه سابقا درباره پرونده مرتضوی در کمیسیون بحث شده بود، افزود: در آن زمان سازمان تأمین اجتماعی تحت نظر معاون اول  رئیس ‌جمهوری قرار نداشت لذا باید مجددا به صورت دقیق تمام ابعاد حقوقی آن در کمیسیون حقوقی و قضایی مورد بررسی قرار گیرد.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: در این بررسی‌ها باید مشخص شود که این جابجایی‌ و خارج شدن سازمان تأمین اجتماعی از زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزء اختیارات دولت و هیئت وزیران قرار دارد یا نه؟
 
وی تصریح کرد: در صورتی‌که این جابجایی در صلاحیت و اختیارات دولت و مجموعه هیئت وزیران نباشد قانون‌شکنی محسوب شده و قابل پیگیری است.
 
نماینده مردم نجف‌آباد،‌ تیران و کرون در بیان اینکه استیضاح وزیر یکی از اقداماتي است که می‌توان در صورت مسجل شدن قانون‌شکنی  انجام داد، اظهار داشت: شکایت تحت عنوان "تصرف غیرقانونی" یکی دیگر از راه‌هایی است که برخی از نمایندگان به دنبال آن هستند که البته در اختیارات دادستانی نیز قرار دارد و از طريق قوه قضاييه قابل پيگيري است.
 
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.