سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثابتي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مدعيان قدرت در دنيا چاره‌اي جز تغيير رويه مقابل ايران ندارند

مسئول بسيج دانشگاه تربيت مدرس با بيان اينکه رعايت حقوق بشر به معناي استفاده همه از انرژي صلح‌آميز هسته‌‌اي است گفت: مدعيان قدرت در دنياي غرب بايد رويه خود را در مذاکرات با ايران تغيير دهند؛ چرا که ملت ايران از حقوق حقه خود ذره‌اي کوتاه نخواهد آمد.

مجتبي ثابتي مسئول بسيج دانشگاه تربيت مدرس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تلاش غرب براي غيرصلح آميز جلوه دادن فعاليت هسته‌اي ايران گفت: تعهدنامه "ان‌پي‌تي" شرايط را براي تمام كشورهاي داراي انرژي هسته‌اي مشخص كرده است و ايران با وفاداري خود به مفاد اين تعهدنامه، صلح‌آميز بودن فعاليت هسته‌اي را به اثبات رسانده است، به‌طوري‌كه همگان حتي غرب نيز صلح‌آميز انرژي هسته‌اي ايران را باور دارند و اين مسائل را دستاويزي براي وارد کردن فشار بر جمهوري اسلامي کرده‌اند.

وي با بيان اين که در معاهده "ان‌پي‌تي" حق  برخورداري از انرژي هسته‌اي براي همگان در نظرگرفته شده است، اظهار داشت: متاسفانه برخي کشورها خود را قدرت سياسي مطلق مي‌دانند و نمي‌توانند قبول کنند که همه حق دارند از انرژي هسته‌اي استفاده كنند و قصد دارند با ابزار سياسي ملت‌هاي جهان را از اين حق محروم کنند.
 
ثابتي با اشاره به تناقض‌گويي مسئولان غربي در گفتگوي ايران و گروه 1+5 خاطر نشان کرد: در طول مذاکرات ديديم که خانم اشتون نيز استقلال نظري ندارد و اين امر به خوبي در مذاکرات و کنفرانس‌هاي خبري وي مشهود بود، لذا اين امر نشان‌دهنده آن است که اينها تلاش دارند تا در مذاكرات، ايران را به كوتاه آمدن از حقوق مسلم خود مجبور كنند که اين خواسته‌اي غيرمنطقي و نشدني است.
 
عضو تبيين مواضع بسيج دانشجويي با بيان اين که دانشجويان مذاکره مشروط را نخواهند پذيرفت، گفت: دولت‌هاي غربي بهتر است واقع‌بينانه‌تر شرايط ببينند و بسنجند تا بتوانيم به نتايج مثبتي در اين زمينه برسيم.
 
مسئول بسيج دانشگاه تربيت مدرس ادامه داد: اکنون ملت‌هاي دنيا با ايران همراه شده‌اند و در حق بودن مطالبات ايران شکي ندارند، با اين حال دولت‌هاي غربي و سازمان‌هاي بين‌المللي که از اقتدار ايران در هراسند به رفتارهاي متناقض خود ادامه مي‌دهند که بايد نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.
 
ثابتي در پايان با بيان اينکه رعايت اصل حقوق بشر به معناي استفاده همه از انرژي صلح‌آميز هسته‌‌اي است خاطرنشان کرد:  مدعيان قدرت در دنياي غرب بايد رويه خود را در مذاکرات با ايران تغيير دهند؛ چرا که ملت ايران از حقوق حقه خود ذره‌اي کوتاه نخواهد آمد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ثابتی ، ایران ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.