سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شفيعي:

ماندن ايران در کنار روسيه تقويت موضع اين کشور است

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ايران و روسيه در قبال مسئله سوريه در يک موضع قرار دارند و اين اظهارنظر بيانگر اين است که روسيه تمايل دارد ايران موضع خود را در قبال سوريه حفظ کند.

نوذر شفيعي نماينده ممسني در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به درخواست روسيه از مجامع بين‌المللي براي مشارکت ايران در حل بحران سوريه گفت: ايران و روسيه در قبال مسئله سوريه در يک موضع قرار دارند و اين اظهارنظر بيانگر اين است که روسيه تمايل دارد ايران موضع خود را در قبال سوريه حفظ کند ماندن ايران در کنار روسيه تقويت موضوع اين کشور است.
 
وي افزود: ايران قابليت تاثيرگذاري در تحولات سوريه را دارا بوده و حل بحران سوريه بدون در نظر گرفتن نقش ايران معقوله‌اي دشوار است و نبايد اين مسئله را ناديده گرفت که اين دو کشور از رابطه استراتژيک برخوردارند .
 
شفيعي تصريح کرد: وارد کردن ايران در حل بحران سوريه به عنوان يک پتانسيل موثر،تاثيرگذار  بوده و حتي ايران اين قابليت را دارد که در حل مسائل منطقه‌اي و فرا منطقه‌اي نيز حضور پيدا کند.
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان خاطر نشان کرد: روسيه در عرصه بين‌المللي ايران را هم‌ پاي خود مي‌داند و همواره تمايل خود را براي شرکت ايران در مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي ابراز داشته است.

گفتني است سایت شبکه خبری راشا تودي  از درخواست روسیه از جامعه بین‌المللی برای مشارکت دادن ایران در حل بحران سوریه خبر داده است و در این رابطه گفته مسکو مطمئن است جمهوری اسلامی ایران می تواند و باید نقشی مثبت در یافتن راه حلی سیاسی برای پایان دادن به منازعات در سوریه ایفا کند.

انتهاي پيام//
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.