سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در خلیج فارس شناسایی شد؛

جلبک با بیشترین خواص آنتی اکسیدانی

طبق نتایج پژوهش‌ها جلبک سبز اینترومورفا اینتستینالیس بیش از سایر جلبک‌ها از خود خواص آنتی اکسیدانی نشان می‌دهد که می‌تواند به عنوان یک افزودنی طبیعی در مواد غذایی برای حفاظت از ترکیبات غذا و نیز در ترکیبات آرایشی و بهداشتی به کار گرفته شود.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ،‌ یک پژوهشگر کشورمان با مطالعه و بررسی جلبک‌های بومی حوزه خلیج فارس و دریای عمان، یک گونه جلبک دارای بیشترین خواص آنتی‌اکسیدانی را در این منطقه شناسایی کرد.

محسن حیدری، دانشجوی کارشناسی ارشد بیولوژی دریا برای شناسایی و ارزیابی این جلبک‌ها بر روی جلبک‌های قرمز، قهوه‌یی و سبز منطقه خلیج فارس و دریای عمان تحقیق کرده است.

این پژوهشگر که نتایج پژوهش خود را در نخستین کنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی ارائه کرده است، در این باره توضیح داد:‌ طبق نتایج پژوهش‌ها جلبک سبز اینترومورفا اینتستینالیس بیش از سایر جلبک‌ها از خود خواص آنتی اکسیدانی نشان می‌دهد که می‌تواند به عنوان یک افزودنی طبیعی در مواد غذایی برای حفاظت از ترکیبات غذا و نیز در ترکیبات آرایشی و بهداشتی به کار گرفته شود.

به گفته وی، تاکنون بر روی خواص آنتی‌اکسیدانی و آ‌نتی باکتریایی جلبک‌های خلیج فارس تحقیقات بسیار کمی شده است، در حالی که کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز سایر کشورها تحقیقات بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده‌اند.

حیدری با تاکید بر ضرورت کار بیشتر بر روی استخراج مواد از جانداران دریایی خاطرنشان کرد: خواص آنتی‌اکسیدانی این جلبک‌ها به خوبی بررسی شده‌اند، اما برای کار بر روی خواص آنتی‌ باکتریایی تحقیقات و اعتبارات بیشتری نیاز است.

به گفته این پژوهشگر، جانداران دریایی به دلیل آن که رطوبت را در خود به خوبی حس می‌کنند، می‌توانند منبع خوبی برای استخراج مواد آ‌رایشی و بهداشتی مانند لوسیون‌ها و کرم‌ها باشند، اما پیش از استفاده از استخراج صنعتی این مواد نیاز به مطالعات بیشتری بر روی ویژگی‌های طبیعی جلبک‌ها داریم.
منبع: ايسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.