سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تعويق مذاکرات، روابط ايران و 1+5 را متلاطم‌تر مي‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه ما تعویق در برگزاري مذاکرات را به مصلحت نمی‌دانیم، گفت: اعتقاد داریم تعویق زمان مذاکره روابط فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 را دچار تلاطم بیشتری می‌کند.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعویق مذاکرات ایران و 1+5  به ماه فوریه گفت: قرار بود دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در اواخر ژانویه برگزار شود که ظاهرا مقامات دفتر سیاسی اتحادیه اروپا درخواست کردند این دور از مذاکرات به ماه فوریه منتقل شود .
 
وی در ادامه با بیان‌ اینکه اتحادیه‌ اروپا دلیل خاصی برای تعویق مذاکرات اعلام نکرده‌است، افزود: البته آن‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که مذاکرات در ژانویه برگزار شود، اما درخواست‌شان این است که مذاکرات  تا ماه فوريه به تعويق بيفتد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه ما تعویق در برگزاري مذاکرات را به مصلحت نمی‌دانیم، تصریح کرد: از آن‌جایی که اعتقاد داریم جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای مذاکرات دارد این نشست می‌تواند با توجه به نقطه نظرات مشترکی که وجود دارد طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده برگزار شود، لذا به تعویق انداختن آن را به مصلحت نمی‌دانیم، چرا که اراده‌هايی خارج از چارچوب مذاکرات تلاش می‌کنند مذاکرات برگزار نشود و یا به موفقیت نرسد ، بنابراین اگر مذاکرات در زمان خود برگزار شود قطعا بهتر خواهد بود.
 
وی ادامه داد: بعد از این که نشست‌های ترکیه، عراق و نهایتا روسیه برگزار شد و پس از آن نیز مقرر شد نشست‌های کارشناسانه بین ایران و 1+5 برگزار شود، آقای باقری و خانم اشمیت مسئولیت برگزاری این مذاکرات را بر عهده داشتند و پیشنهادات طرفین در اين مذاکرات کاملا شفاف شد،‌ جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات 5 گانه خود را مطرح کرد و 1+5 نیز پیشنهادات سه گانه خود را مطرح کردند و هر دو طرف نیز از این نشست‌ها اعلام رضایت داشتند که نقطه نظرات مشترکی در حال‌حاضر به وجود آمده که با توجه به آن مي‌توان به توافق رسيد.
 
نقوي‌حسینی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم تعویق زمان مذاکره روابط فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 را دچار تلاطم بیشتری می‌کند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی هم‌چنین با اشاره به اعلام آمادگی کشور مصر برای میزبانی دور آتی مذاکرات هسته‌اي کشورمان گفت: با توجه به سفرهای مقامات جمهوری اسلامی  ايران به مصر، پيروزي انقلاب مردمي مصر و با توجه به گسترش روابط في‌ما‌بين ميزباني مصر براي دور آتي مذاکرات مثبت است.

گفتني است پیشتر، تاریخ 28 و 29 ژانویه برای برگزاری دور جديد مذاکرات ايران و 1+5  تعیین شده بود اما بر اساس اعلام حبرگزاري رويترز یک دیپلمات اروپایی برخلاف توافقات قبلی روز جمعه اعلام کرد كه برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 به ماه فوریه به تعویق خواهد افتاد.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: اروپا ، ایران ، مذاکرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.