سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش بي سابقه بدهي هاي آمريکا به چين

بدهی های آمریکا به چین در سال گذشته میلادی به رقم بی سابقه یک هزار و دویست میلیارد دلار رسید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ بررسی های آماری وزارت بازرگانی و صندوق مبادلات ارزی چین نشان می دهد میزان بدهی های آمریکا معادل نزدیک به یک سوم از کل ذخیره ارزی چین بزرگترین دارنده ذخایر ارزی جهان است .

چین در دو ماه پایانی سال 2012 خریدهای قرضه از آمریکا را بیشتر کرد و فقط در مهرماه گذشته رقم بدهی های آمریکا به چین شانزده میلیارد دلار افزایش یافت .ژاپن و چین بزرگترین طلبکاران از آمریکا هستند و کشورهای منطقه کارائیب و انگلیس نیز به تدریج به جرگه طلبکاران مهم از واشنگتن پیوسته اند .

برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که چراغ های تجارت و سرمایه گذاری آمریکا اکنون با اشاره دولتمردان چین روشن مانده و هر زمان که آنان اراده کنند با توجه به بدهی بالای آمریکا می توانند این کشور را تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی قرار دهند.

با بالا گرفتن تنش ها میان چین و آمریکا در خصوص مسایل مختلف در منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله منازعات ارضی ، برخی از رسانه های چین انتشار گزارش هایی درباره بدهی های آمریکا به این کشور را آغاز کرده اند . چین پیش تر اعلام کرده بود اگر مجبور شود از حربه های اقتصادی ضد برخی کشورها استفاده خواهد کرد.

                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: بدهی ، آمریکا ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.