سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک ترکيه به تروريست هاي افراطي براي انتقال به سوريه

منابع يمني فاش ساختند ترکيه مسئوليت انتقال تروريست ها به سوريه و برخي کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس نيز مسئوليت تامين هزينه اعزام اين تروريست ها را برعهده دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ با پخش تصاويري از شورشياني که عليه دولت مي جنگند گفت افرادي را که مشاهده مي کنيد از نقاط مختلف جهان با انگيزه به اصطلاح جهاد در راه خدا و درواقع براي تخريب و نابودي کامل سوريه به اين کشور فرستاده شده اند. در همين چارچوب روزنامه يمني «الشارع» فاش ساخت دستگاههاي اطلاعاتي چند کشور با همکاري سازمان القاعده تعداد قابل توجهي از جوانان يمني را براي جنگيدن عليه ملت سوريه سازماندهي و اعزام کرده اند. اين روزنامه افزوده است اولين عمليات انتقال تروريست هاي يمني به سوريه در نهم اکتبر سال دوهزارو دوازده صورت گرفته است و اين تاريخ، روز شروع پروازهاي استانبول ترکيه به عدن يمن و بالعکس به شمار مي رود، اين امر با سه پرواز در هفته شروع شد و در حال حاضر به چهار پرواز در روز رسيده است، با يک محاسبه ساده مي توان گفت در اين مدت حدود پنج هزار جوان يمني براي جنگيدن به سوريه اعزام شده اند.

در اين ميان نکته تعجب آور آن است که به گفته يک منبع بلندپايه نظامي در عدن، همه هواپيماهايي که از ترکيه به عدن مي آيند بدون مسافر هستند اما در بازگشت به ترکيه مملو از جوانان يمني هستند. عمليات نقل و انتقال جوانان يمني به ترکيه و سپس سوريه با چشم پوشي مسئولان دولت يمن بويژه عبد ربه منصورهادي رئيس جمهور اين کشور صورت مي گيرد، منصور هادي در واکنش به انتشار گزارشهايي درباره انتقال يمني هاي افراطي از طريق ترکيه به سوريه،اخيرا اين بهانه را آورده بود که «يمني هايي که به ترکيه مي روند بالغ هستند و سابقه جنايت ندارند بنابراين نمي توان جلوي سفر آنها را گرفت».

اما تحقيقات روزنامه يمني «الشارع» ثابت مي کند تعداد بسياري از جوانان يمني اعزام شده به سوريه- ازطريق ترکيه- در زمان بحران داخلي يمن در سال دوهزار و يازده توسط گروه «مجمع اصلاح طلبان يمن» و ژنرال علي محسن الاحمر از فرماندهان برجسته نظام علي عبدالله صالح عضو گيري و سازماندهي شده اند و به هريک از جوانان مزبور مبلغ ده هزار دلار براي جنگيدن در سوريه داده شده است. تحقيقات امنيتي و اطلاعاتي در نهايت به اين نتيجه رسيدکه ترکيه متولي استقبال از جوانان افراطي يمني، آموزش و اعزام اين جوانان به سوريه است و کشورهاي عربستان، کويت و قطر پرداخت هزينه هاي مالي اعزام اين افراد را به عهده دارند.

 روزنامه يمني الشارع همچنين فاش کرد در گذشته تلاش هايي براي افتتاح مراکز آموزش تروريست هاي يمني در يمن پيش از اعزامشان به سوريه،صورت گرفته بود تا براساس نقشه يکي از طراحان عمليات اعزام افراطي ها براي جنگ در سوريه، هم سازماندهي افراطي ها و تروريست ها در يمن صورت گيرد و هم دولت يمن از مشکلات ناشي از فعاليت تروريست هاي سازمان القاعده در يمن رهايي يابد. اين شبکه افزود تروريست ها از هرجا و به هر تعداد که به سوريه بيايند تنها يک سرنوشت يعني مرگ در انتظارشان است زيرا همه به چشم خود توانمندي ارتش سوريه را در مبارزه با اين تروريست ها مشاهده کردند.


                                                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.