سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تعامل دولت و مجلس بايد با سعه صدر همراه باشد

نماينده مردم کرمان در مجلس با اشاره به تعامل ميان دولت و مجلس گفت: نفسِ شروع جلسات مشترک و تشکيل سه کميته کاري مبارک بوده و اين تفاهم و همياري بايد با کمي گذشت و سعه صدر طرفين همراه باشد.

 محمد مهدي زاهدي؛ نماينده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي و رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات، در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تعامل ميان دولت و مجلس گفت: نفسِ شروع جلسات مشترک و تشکيل سه کميته کاري مبارک بوده و اين تفاهم و همياري بايد با کمي گذشت و سعه صدر طرفين همراه باشد.
 
نماينده مردم کرمان افزود: با توافق حاصل از تعامل دولت و مجلس مي‌توان توليد ملي را افزايش را داده و به اقشار کم درآمد کمک کرد و با اجراي فاز دوم هدفمندي، آن هم با شيب کم، از فشار بر مردم و تبعات اجتماعي که ممکن است به دنبال داشته باشد، جلوگيري کرد.   
 
وي در توضيح بحث گذشت و سعه صدر بين طرفين، اظهار داشت: مجلس نبايد با اجراي فاز دوم طرح هدفمندي يارانه‌ها مخالفت کند چراکه ما به دنبال اجراي اين طرح با شيب کم هستيم و دولت نيز بايد در اين مسير همراهي کرده و قيمت‌‌ها را کنترل کند و در اين مسير دولت و مجلس بايد به همديگر کمک کنند.
 
زاهدي درباره اين مسئله که مجلس با چند درصد افزايش قيمت موافق است، اظهار داشت: بحث درباره درصد افزايش قيمت‌ها زود است و فعلا بايد منتظر نتايج تعاملات ميان دولت و مجلس باشيم.  
 
نماينده مردم کرمان با اشاره به وضع قيمت‌ها در کشور گفت: متاسفانه در چند وقت اخير با افزايش نرخ طلا ، ارز و قيمت خودرو روبرو بوده‌ايم که همه اينها بر ميزان قيمت مايحتاج عمومي نيز تأثير گذاشته‌اند لذا دولت بايد اين قيمت‌ها را کنترل کند تا فشاري بيشتر از اين بر مردم تحميل نشود.  
 
وي با اشاره به نقش تعزيرات در اين شرايط گفت: تعزيرات به تنهايي نمي‌تواند موثر باشد بلکه دولت بايد درست برنامه‌ريزي کرده و تعزيرات به دولت در روندي که دنبال مي‌کند، کمک کند.  
 
زاهدي در پايان تصريح کرد: ما نبايد مدام برخورد چکشي داشته باشيم و کاري کنيم که با توسل به زور و طرح در محاکم قضايي بخواهند قيمت‌ها را کنترل کنند بلکه با برنامه‌ريزي درست و کارشناسانه و کنترل صحيح قيمت‌ها، نيازي به مداخله تعزيرات نيست.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: قیمت ، هدفمندی ، تعامل ، دولت ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.