سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد کرد

"اجراي احکام اسلامي" پاياني بر زورگيري و شرارت

عضو کميسيون قضايي مجلس هشتم گفت: اجراي حدود اسلامي و کوتاه کردن زمان دادرسي همراه با ريشه کن کردن عوامل جرم مي‌تواند تا حدودي خشونت و جرم را از سطح جامعه مهار کند.

"حجت‌الاسلام محمد تقي رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران در توضييح "عوامل شکل‌گيري پديده زورگيري" اظهار داشت: تربيت خانوادگي، شرايط تحصيلي، فرهنگ محيط رشد يافته و مسائل اقتصادي مانند فقر، بيکاري تأثير بسزايي در بروز اين گونه جرائم دارند.

وي با بيان اينکه به اعتقاد دستگاه قضا پيشگيري از جرم مقدم بر مجازات است، تصريح کرد: مبارزه با بي‌عدالتي و فقر، اشتغالزايي و رفع فرهنگ خشونت از فضاي رسانه‌ها از جمله راهکارهاي پيشگيري از جرم هستند، اگرچه در يک کشور 75 ميليوني عده‌اي شرور با هيچ فرآيندي اصلاح نمي‌شوند و در اين جاست که قانون وارد عمل مي‌شود.

حجت‌الاسلام رهبر در بيان علت کارساز نبودن مجازات‌ها گفت: مجرمين به عاقبت کار نمي‌انديشند و تصورشان بر اين است که با ترفندهايشان قادرند به خواسته‌هاي غيرمشروع خود برسند در حاليکه قانون اعدام را براي آن‌ها پيش‌بيني کرده است.

وي با بيان اين مطلب که يکسري مجازات‌ها مانند قطع دست سارق يا تبعيد موجب عبرت همگان براي هميشه است، افزود: احکام اسلامي جهت سلامت پيکره جامعه مي‌بايست اجرا شوند تا با همه تلخي بر روح  روان افراد تأثير بگذارند.

حجت‌الاسلام رهبر افزود: يکي از علل اشاعه گستاخي و شرارت‌ها عدم اجراي احکام اسلامي است چراکه اگر اتهام فردي محرز شود مي‌بايست به سرعت حکم اسلامي اجرا و ديگر زندان‌ها مملو از متهمين محکوم به حبس نباشد.

اين عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم خاطرنشان‌ کرد: اجراي حدود اسلامي و کوتاه کردن زمان دادرسي همراه با ريشه کن کردن عوامل جرم ميتواند تا حدودي خشونت و جرم را از سطح جامعه مهار کند.

گفتني است؛ حکم اعدام دو زورگير خشن پايتخت که فيلم سرقت آنها در اينترنت منتشر شده بود، چندي قبل در خيابان ايرانشهر تهران در ملاء عام اجرا شد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.