سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلاء نيم ميليون نظامي آمريکايي به اختلالات رواني

اختلالات رواني از مهمترين علل خودکشي نظاميان آمريکايي است و پانصد هزار نظامي آمريکايي که در عراق و افغانستان جنگيده اند از اختلالات رواني رنج مي برند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزيره ؛ آمارهاي اوليه اي که وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون ) صادر کرده است نشان مي دهد حدود سيصد و پنجاه سرباز آمريکايي در سال گذشته ميلادي خودکشي  کرده‌اند .کارشناسان مي گويند خودکشي نظاميان آمريکايي چندين علت دارد که علت رواني از جمله آنهاست. براي نخستين بار از آغاز جنگ در افغانستان ، تعداد نيروهاي آمريکايي که خودکشي کرده اند از تعداد کساني که در ميدانهاي جنگ کشته شده اند ، بيشتر شده است.

بر اساس آمارهاي اوليه ، سال گذشته سيصد و چهل و نه سرباز آمريکايي خودکشي کرده اند که يک رقم بي سابقه است .بوني کارول که آمارهاي پنتاگون را پيگيري مي کند مي گويد تعداد سربازان آمريکايي که خودکشي مي کنند از سال 2010ميلادي افزايش يافته است.موسسه ا ي که کارول در آن کار مي کند به خانواده هاي سربازاني که کشته شدند اعلام کرده است يک دهم از خانواده‌هايي که اين موسسه با آنها سر و کار دارد فرزندانشان خودکشي کرده اند .

کارول گفت : علل متعددي براي خودکشي وجود دارد . شايد شوکّ مغزي ناشناخته يا يک درد مزمن يا مصرف دارو يا حتي نگراني و اضطراب پس از شوکّ از علل خودکشي باشد .گزارشهاي پنتاگون نشان مي‌دهد بيشتر آنهايي که خودکشي کرده‌اند کمتر از بيست و چهار سال سن داشتند .

پنتاگون براي پي بردن به علل گرايش به خودکشي و تدوين منشور رواني و تغيير فرهنگ حاکم بر موسسات نظامي ، تلاشهاي گسترده اي را آغاز کرده است .پنتاگون مي گويد موارد خودکشي در بين نيروهاي آمريکايي باعث نگراني عميق آن است زيرا از مهمترين مشکلات پنتاگون محسوب مي شود .اما مشکل خودکشي با وجود بزرگي آن فراتر از خودکشي در بين سربازان در حال خدمت و سربازان احتياط است و پرونده سلامت رواني کساني را که در جنگهاي آمريکا در عراق و افغانستان جنگيده اند باز مي کند.

لاري کورپ از مرکز پيشرفت آمريکا گفت: ما همچنان مي شنويم که افرادي که از جنگ در ويتنام فرار کرده اند خودکشي مي کنند يا از انزوا رنج مي برند . افراد براي مدت طولاني با اين مشکل روبرو خواهند بود زيرا ارتش و اداره کهنه سربازان براي درمان اين مشکل آمادگي ندارند . کورپ درباره انفجار بمب ساعتي اخطار مي دهد . ارزيابي هاي اداره کهنه سربازان نشان مي دهد نيم ميليون سرباز آمريکايي که در عراق و افغانستان جنگيده اند از اختلالات رواني رنج مي برند .اين ارزيابيها مي گويد خسارات جنگ حتي پس از پايان جنگ نيز ادامه دارد.
برچسب ها: آمریکا ، نظامی ، سرباز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.