نیویورک تایمز نوشت باراک اوباما از معدود رؤسای جمهور آمریکا است که در دور دوم ریاست جمهوری اش از محبوبیت زیادی برخوردار نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی در مقاله ای به قلم نیت سیلور نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور دور دوم ریاست جمهوری خود را در حالی آغاز می کند که در مقایسه با سه سال گذشته محبوبتر است. بر اساس گزارش موسسه ریل کلیر پولتیک میزان رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد اوباماپنجاه و دو درصد در مقابل چهل و سه درصد افرادی است که معتقدند اوباما در دوره نخست ریاست جمهوری اش عملکرد خوبی نداشته است. جدیدترین نظرسنجی که نیویورک تایمز و شبکه خبری سی بی اس انجام داده اند، میزان رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد اوباما پنجاه ویک درصد اعلام شده است. چهل و یک درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی ها معتقد بود اوباما در دوره نخست ریاست جمهوری اش عملکرد خوبی نداشته است.
این روزنامه در ادامه میزان حمایت مردم آمریکا از رؤسای جمهور آمریکا در دور دوم ریاست جمهوری شان را از سال 1949 بررسی کرده است. بر اساس نتایج این بررسی به جز بوش و اوباما که میزان محبوبیتشان در دور دوم ریاست جمهوریشان کمی از پنجاه درصد بیشتر بود، تمام رؤسای جمهور آمریکا در دور دوم ریاست جمهوری خود از محبوبیت بسیار بیشتری- یعنی بیش از شصت درصد- در مقایسه با دور نخست برخوردار بودند.
میزان محبوبیت اوباما در زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا شصت و پنج درصد بود. بخشی از این میزان محبوبیت به این خاطر بود که وی نخستین رئیس جمهور آفریقایی- آمریکایی محسوب می شد. اما به سرعت اوباما این محبوبیت و سرمایه سیاسی خود را از دست داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار