سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

بیماریهای قلبی عروقی عامل 42 درصد مرگ و میر در کردستان

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیماریهای قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میرها در استان را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج، فوق تخصص بیماریهای قلبی عروقی بیمارستان توحید سنندج گفت: در سال گذشته 2هزارو 800نفر بر اثر بیماریهای قلبی عروقی فوت کردند.
هادی زاده افزود: بیماریهای قلبی عروقی عامل  42  درصد مرگ ها در استان کردستان است.
وی، اختلال خونرسانی به عضله قلب یا ایسکمی میوکارد که بصورت حملات سکته حاد قلبی و یا دردهای آنژِینی نمود میکنند،اختلال در فعالیت انقباضی و یا باز شدن عضله قلب، انسداد در مسیر جریان خون در عروق مانند موردی که در جریان سکته های مغزی رخ می دهد و بالاخره اختلال در ریتم قلبی و یا تعدادضربان قلب را 4 دسته از بیماریهای قلبي عروقی برشمرد.
هادی زاده، خستگی و ناتوانی در فعالیت، تجمع نابجای مایعات در بافتهای بدن و ایجاد تنگی نفس،تپش قلب و سنکوپ(افت هوشیاری ناگهانی) را از علائم بیماریهای قلبی عروقی بیان کرد و گفت: مصرف سیگار و تنباکو،رژِیم غذایی نامناسب،کم تحرکی بدنی،بالا بودن چربی خون،فشار خون بالا،چاقی،دیابت،داشتن سابقه فامیلی،افزایش سن،استرس های فکری و افسردگی از عوامل مستعد کننده در ابتلا به بیماریهای قلبی هستند و تغذیه مناسب،کاهش وزن،کاهش میزان چربی غذایی،افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات و حبوبات مورد تاکید است.
وي در پايان مهمترین راه پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی را بهبود شیوه زندگی،داشتن وزن مناسب،تحرک بدنی،ترک سیگار،رژیم غذایی مناسب و کنترل فاکتورهای خطر مانند اختلالات چربی،دیابت و فشار خون بالا بیان کرد./س
برچسب ها: قلب ، مرگ ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.