سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد سوريه از تلاش‌ها براي ارجاع پرونده اين کشور به ديوان بين‌المللي کيفري

وزارت امور خارجه سوريه از درخواست پنجاه و هشت کشور براي ارجاع پرونده سوريه به ديوان بين‌المللي کيفري انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين وزارتخانه در پيامي به رئيس دوره‌اي مجلس شوراي امنيت سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد برخي از اين کشورها که چنين درخواستي دارند ، از گروه‌هاي  تروريستي در سوريه حمايت مالي و تسليحاتي مي‌کنند. در اين پيام که در روزنامه الثوره تنها روزنامه روز شنبه دمشق منتشر شد ، آمده است دولت سوريه از اين که برخي کشورها وظيفه دولت را در حمايت از مردم در برابر علميات تروريستي ناديده مي‌گيرند ، ابراز تاسف مي‌کند.

وزارت امور خارجه سوريه يادآور شد  پس از 22 ماه از بحران سوريه ، اينک ثابت شده است که گروه‌هاي تروريستي در کشورهاي خاصي آموزش مي‌بينند که جزو درخواست‌کنندگان ارجاع پرونده سوريه به ديوان بين‌المللي کيفري هستند ، اين کشورها در رسانه‌هاي خود به حمايت از جنايات تروريست‌ها در حق مردم سوريه و تحريف حقايق و وقايع مي‌پردازند.

بر پايه اين گزارش ؛ سوريه همچنين از اين که دولت سوئيس باني اين حمله ظالمانه بوده است ابراز تاسف کرد به ويژه اين که اين کشور معروف به بي‌طرفي و مقر همه توافقات و کنوانسيون‌هاي بين‌المللي و حمايت از حقوق بشر است. وزارت امور خارجه سوريه در نامه خود درخواست‌کنندگان را به دو رويي متهم و تاکيد کرد که آن‌ها رفتاري گزينشي در ارتباط با بحران در سوريه و همچنين در قبال مباني حقوق بشر در پيش گرفته‌اند.گفتني است شوراي امنيت در جلسه ديروز خود براي ارجاع پرونده سوريه به ديوان بين‌المللي کيفري موافقت نکرد.
برچسب ها: سوریه ، کیفر ، دیوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.