"بروس ريدل" معاون سابق رئيس بخش خليج فارس دستگاه اطلاعاتي آمريكا از وقوع انقلاب در كشور عربستان و سرنگوني رژيم آل سعود خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري سوريه الان، "بروس ريدل" در نامه با عنوان"انقلاب در رياض" توصيه هايي درخصوص امكان وقوع انقلاب و سقوط رژيم آل سعود به باراك اوباما انجام داده است.

در نامه وي به اوباما آمده است: وقوع انقلاب و سقوط رژيم آل سعود امري است كه براي آمريكا و منافع آن در منطقه خطري حقيقي به شمار مي آيد.

"ريدل" همچنين با ابراز نگراني از شعله ور شدن انقلاب در عربستان، سرنگوني رژيم حاكم در اين كشور را امري ممكن مي داند و سرنگوني آل سعود را شكستي براي موضع گيري آمريكا در قبال منطقه خاورميانه به شمار آورده و سياست به شمار آوردن ايران به عنوان دشمن درجه اول ايالات متحده را محكوم به شكست مي داند.

اين مقام سابق اطلاعات آمريكا در ادامه نامه خود مجموعه اي از پيشنهادات خود را در مورد جلوگيري از انقلاب در كشورهايي كه آمريكا در آنها منافع دارد، ابراز مي دارد كه در راس آنها خطر وقوع انقلاب در عربستان سعودي است.

"بروس ريدل" در پايان نامه خود خطاب به رئيس جمهور آمريكا از سرنگوني خاندان حاكمه در عربستان به عنوان وخيم شدن فضاي بازار نفت جهان ياد مي كند و از مقامات آمريكا ميخواهد نسبت به برقراري مجدد ثبات در عربستان اقدام كنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار