سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم تبلیغات، مصرف سیگار را 50 درصد کاهش می دهد

مهمترین عاملی که باعث می شود نوجوانان سیگار نخرند درمعرض دید نبودن انواع سیگار و تبلیغات آن در فروشگاه هاست.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه پدیاتریکس، دانشمندان آمریکایی با مطالعه روی 1200 نوجوان 13 تا 17 ساله نشان دادند در صورتی که انواع سیگار و تبلیغات آن در فروشگاهها و سوپرمارکت ها درمعرض دید نوجوانان نباشد، احتمال خرید سیگار در نوجوانان تا 50 درصد کاهش می یابد.

براساس این گزارش، نتایج این تحقیق ارزشمند باعث شد تا در برخی از ایالت های آمریکا، ایجاد ویترین مجزا برای سیگار و نیز عرضه آن به صورت تبلیغاتی و جذاب در فروشگاهها ممنوع شود و این ممنوعیت باعث شد درصد زیادی از نوجوانان این ایالت ها فکر خرید سیگار به ذهنشان متبادر نشود.

گزارش وب دا حاکمیت دانشمندان معتقدند یکی از مهمتین علل گرایش  نوجوانان به استعمال سیگار و دخانیات مشاهده انواع سیگار با بسته بندیهای جذاب، شیک و فریبنده در فروشگاهها و استعمال آن از طرف بازیگران نقش اول فیلم های سینمایی و هنرمندان مشهور است تا جایی که نوجوانان در سنین پائین از نظر شخصیتی و رفتاری بسیار علاقمندند که خودشان را شبیه قهرمانان قصه و فیلم ها نمایند.

این گزارش می افزاید: هم اکنون در بسیاری از شهرها علاوه بر عرضه سیگار و دیگر مواد دخانی در فروشگاهها و سوپرمارکت ها در دکه های روزنامه فروشی هم به راحتی در معرض دید نوجوانان و جوانان بوده و فروش آن مجاز است ./ح
برچسب ها: سیگار ، تبلیغات ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.