سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاشیه برنامه سینمایی "هفت"؛

علی معلم:انتخاب 22 فیلم در جشنواره کاملا طبیعی است

انتخاب 22 اثر در بخش مسابقه جشنواره بدلیل محدودیت زمان آن امری کاملا طبیعی است.

به گزارش خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران برنامه سینمایی "هفت" با بررسی مسائل سینمای ایران و با اجرا و سردبیری محمود گبرلو و تهیه کنندگی علی قانع از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.
علی معلم عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر و مهدی عظیمی میرآبادی عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر از مهمانان میزگرد این هفته بودند.
علی معلم در خصوص انتخاب آثار جشنواره گفت: اولین برای یک فیلم این است که اثر در مقام سینما باشد و بعد کیفیت بدون توجه به ساختار سینمایی معنای اثر را از دست می دهد.
مهدی عظیمی میرآبادی در این باره ادامه داد: اعضای شورای هیئت انتخاب همگی اهل سینما هستند و  هم اینکه درک و فهم سینمایی دارد و همچنین برخی افراد شورا، در حوزه پروانه نمایش نیز بودند که نظرات در کلیت باهم یکی بود ژ.
علی معلم در خصوص سلیقه ای بودن انتخاب فیلم ها عنوان کرد: بخش اعظم هیئت انتخاب، سلیقه ای نیست سینما یک حد و مرزی دارد ممکن است سلیقه یک فرد یک اثر را بهتر بپسندد ولی صرفا آن سلیقه در انتخاب اثر اتفاق نمی افتد.
وی تصریح کرد: جشنواره قواعدی وارد که من آن قواعد را تعیین نمی کنم طبق اعلام جشنواره حداقل باید 22 انتخاب می شد که هیئت انتخاب هم براساس این  الگو فیلم ها را انتخاب کردند.
عظیمی میرآبادی اظهار داشت: هیئت انتخاب به لحاظ  حضور کارشناسانه انتخاب شده بودند اما از حوزه پروانه نمایش افرادی بودند که به سیستم جشنواره در انتخاب یادداشت نکاتی فارغ از ماجرا فیلم را انتخاب و بعد در گرو دیگر آثار ممیزی می کردند.
معلم در پایان خاطرنشان کرد: نمایش و انتخاب 22 فیلم در یک جشنواره به دلیل محدودیت زمانی کاملا طبیعی است.
گفتنی است برنامه سینمایی هفت با موضوع بررسی مسائل سینمای ایران و با اجرا و سردبیری محمود گبرلو و با تهیه کنندگی علی قانع از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.