سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این یک ماجرای واقعی است

عمل زیبایی چشمم،داشت بیناییم رو ازم می گرفت

بعد از این عمل،به دلیل آلوده بودن اتاق عمل، چشممون دچار قارچ آسپرژیلوس شد که درمان خیلی طولانی دارد و گاهی هم منجر به کوری می شه.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، عمل پی آر کی یا لازیک، عمل شایع زیبایی چشم است که امروزه خیلی از افرادی که بینایی کمی دارند یا از عینک استفاده می کنند، ترجیح می دهند که با انجام این عمل از شر عینک خلاص شوند و بینایی خوبی بدون عینک داشته باشند. بماند هزینه این عمل چندان کم نیست، اما با این وجود خیلی ها سعی می کنند تا این عمل رو انجام بدند. اکثر افراد با این عمل کوچک اما پرهزینه بعد از چند روز بینایی کامل خود را به دست می آورند. اما کمتر کسی از این عمل کوچک راضی بیرون نمی آید.
یکی از افرادی که با انجام این عمل نه تنها زیبایی و بینایی سابق را به دست نیاورده بلکه با مشکلات فراوانی از جمله افسردگی هم همراه شده است. وی از خبرنگار رویداد خواسته بدون ذکر نام و نشانی از خود یا محل عمل و دکتر فقط به صرف تعریف داستان عملش، تجربه گران اما باارزشش را در اختیار خوانندگان رویداد بگذارد.
مثل دخترای امروزی دوست داشتم که از شر عینکم خلاص بشم، به همین دلیل تصمیم گرفتم عمل پی ار کی رو انجام بدم. برای همین راهی تهران شدم تا زیر نظر دکترهای خوب این عمل رو انجام بدم. اما غافل از اینکه وقتی قرار باشه اتفاقی بیفته اصلا مهم نیست کجا هستی و اتفاق خواهد افتاد.
من و چند نفر دیگه برای پی آر کی چشممون به یکی از کلینیک ها در تهران مراجعه کرده بودیم. بعد از این عمل چشممون دچار قارچ آسپرژیلوس شد که درمان خیلی طولانی دارد و گاهی هم منجر به کوری می شه. این اتفاق به دلیل آلوده بودن اتاق عمل این کلینیک افتاد. این اتفاق فقط برای یکی از چشمام افتاد اما بعضی ها هر دو چشممشون دچار این آسیب شده بود.
اوایل از خطرناک بودن این قارچ اطلاعی نداشتیم. چشمم دائم اشک ریزی داشت، دائم سر درد داشتم ، چون چشمم ملتهب بود مجرای بینی ام هم دائم آبریزش داشت. حس می کردم داخل چشمم شن ریزه است و خیلی دردناک و زجر آور بود . قطره هایی را که استفاده می کردیم هر داروخانه ای نداشت و گران بود. قطره ها طوری باید استفاده می شد که شب خواب راحت نداشتم .هر ساعت هر 2 ساعت و کم کم هر 3 ساعت باید قطره داخل چشمم می ریختم. از نظر روحی خیلی داغون شده بودم چون نمی دانستم چی پیش خواهد آمد . من تهران پیش خواهرم بودم و اوایل به مادر و پدرم چیز زیادی نگفته بودیم اما کم کم از ماجرا مطلع شدند.
برای درمان این سهل انگاری که مدیران کلینیک باعث شده بودند چند روز در بیمارستان بستری شدم تا آمفوتریسیرین را به صورت وریدی تزریق کنند تا بلکه این قارچ درمان شود اما نشد که نشد.
چند دقیقه بعد از تزریق این دارو دچار رعشه شدید می شدم. دیدن این صحنه ها برای خواهر بسیار سخت و دردناک بود.
برای اینکه صحت تشخیص برای گرفتن اسکن کانفوکال به بانک چشم مراجعه کرده بودم در آن زمان بعضی از پزشکان از این حادثه مطلع بودند. یکی از دکترها که اتفاقی از ماجرای من خبر داشت، من رو تحت درمان گرفت. این دکتر بعد تشخیص قارچ آسپرژیلوس و دیدن روحیه بد من شخصا مرا به یکی از بیمارستان ها برد تا درمان را شروع کند. ابتدا عمل ای ام تی روی چشمم انجام شد که بی فایده بود . در این عمل یک لایه جنینی را روی چشم پیوند می زنند تا قرنیه سوراخ نشود و از این لایه تغذیه کند. اما بی فایده بود . بعد سه ماه یعنی در آذر ماه عمل پیوند قرنیه ام انجام شد. و تا الان که من این عمل را انجام دادم هر 2 هفته یکبار به دلیل پس زدن پیوند جهت معاینه به تهران مراجعه می کنم.
در طی دو سال چهار عمل روی چشمم انجام دادم.دو بار عمل ای ام تی و یک بار عمل پیوند قرنیه و یک بار هم عمل باز کردن چسبندگی بین قرنیه و عنبیه
البته شکایت هم کردم اما بعد از اینکه دیدم شکایتم به جایی نمیرسه و فایده ای نداره شکایت رو پس گرفتم. کلینیک هم هزینه ای رو بابت دیه و درمان به ما داد که این پول هیچ وقت برای من چشم نمیشه.
الان دیگه من از کسی شکایتی ندارم فقط می خوام این ماجرا به گوش همه برسه و بدوند همیشه اون چیزی که اونا فکر می کنند اتفاق نمی افته.
برچسب ها: عمل ، زیبایی ، وبگردی ، چشم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.