سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثير رژیم غذایی صحیح، در سالم ماندن دندان کودکان

رژیم غذایی صحیح، در سالم ماندن دندان کودکان تاثير فراواني دارد.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص رژیم غذایی صحیح برای سالم ماندن دندان کودکان بالای 3 سال گفت: در واقع کودکان 3 سال به بالا، دندان آنها رشد خود را کرده و مهمترین راهکار، خوردن تعداد دفعات مواد غذایی و تنقلات در طول روز باید محدود شود، وجود این تعداد تغذیه و مواد به سطح دندان باعث فساد دندان ها می شود.

وی در خصوص دومین راهکار بیان کرد: باید موادی مصرف شود که حاوی کلسیم و پروتئین بوده که باعث رشد دندان ها می شود و همچنین علاوه بر شیر و لبنیات ویتامین ها مخصوصا ویتامین C نقش موثری در سلامت دندان دارد.

کیمیاگر در خصوص نقش بزاق در سلامت دندان ها اظهار داشت: جریان بزاق نقش موثری در پاک کردن مواد غذایی در سطح دندان ها دارند و بزاق نباید خشک باشد که این عامل سلامت دندان ها را به خطر می اندازد کودک ما باید آب و مایعات مصرف کند تا بزاق آن خشک نشود.

وی تصریح کرد: مسئله دیگر فلورایدها بوده که عدم آن سبب فساد بیش از اندازه در دندان ها می شود و باعث ایجاد لک ها روی دندان مي شود.

کیمیاگر خاطر نشان کرد: در کشور باید میزان آب ها چک شود و میزان آن باید بین 0.07 دهم درصد تا 1.2 درصد قسمت در میلیون باشد./ح



برچسب ها: دندان ، تغذیه ، کلسیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.