سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

12روز مانده به جشنواره سی و یکم فیلم فجر؛

خسرو نقيبي:جشنواره فيلم فجر فستيوال نيست

جشنواره فيلم فجر به دليل دوري از تعاريف اوليه آن فستيوال نيست.

خسرو نقيبي منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص سي و يكمين جشنواره فيلم فجر گفت: به طور كلي براساس تعاريف اوليه جشنواره فيلم فجر مبني بر آينه تمام نما بودن براي سينماي ايران نمي توان از آن به عنوان يك فستيوال نام برد.
وي افزود: تغييرات پي در پي دبيران جشنواره و اعمال سليقه هاي متفاوت آن ضمن ايجاد تضاد با هويت اوليه آن باعث ايجاد شرايط مختلف براي آن شده است.
نقيبي عنوان كرد: وضعيت موجود كه حاصل سياستگذاري هاي دبيران و مديران است باعث دوري جشنواره فيلم فجر از استانداردهاي آن شده است.
وي ادامه داد: باتوجه به مغايرت تعريف محمدرضا عباسيان با تعاريف اوليه جشنواره فيلم فجر شاهد دلخوري و ناراحتي برخي از فيلمسازان از حضور نداشتن آثارشان در اين مراسم هستيم زيرا در صورت مشابهت اين جشنواره با جشنواره هاي خارجي از نظر كيفي و كمي و وجود هيات انتخاب مستقل و درنظر گيري كيفيت توسط آنان فيلمسازان اعتراضي نداشتند.
نقيبي بيان كرد: اما با توجه به ارتباط نداشتن اين موضوع با بدنه تجاري سينما و نبود شرط اكران تغييرات جشنواره بر بدنه سينما آسيبي وارد نمي آورد.
اين منتقد اذعان كرد: به دليل اختلافات موجود و همسان سازي معيارهاي آن با تفكر مديران متاسفانه بعد از 30 سال به قانون گذاري جديد نياز داريم./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.