سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعمال شکنجه های نامتعارف در زندانهای عربستان

شکنجه روحی و جسمی زندانیان در کنار بازداشت غیر قانونی افراد ، به شیوه متداول زندانهای بدنام وزارت کشور عربستان تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ به نقل از منابع عربی ، افراد مختلفی که تاکنون توانسته اند از زندان های مخوف سعودی جان سالم به در برند ، بخشی از روش های برنامه ریزی شده اداره کنندگان این زندان ها در شکنجه و آزاررا افشا کرده اند.

" عبدالله احمد فتحی الجندلی الرفاعی "، یکی از متهمان پرونده اصلاح طلبان جده در یک فایل صوتی که جمعیت حسم آنرا پخش کرد گفت: بازپرسان مرا به شدت مورد تهدید و آزار جسمی، روانی و معنوی قرار دادند. وی اظهارکرد: آنها در بازپرسی به شدت مرا کتک زدند که منجر به معیوب شدن هر دو گوشم شد. همچنین مرا به آزار افراد خانواده ام، بردنم به اتاق شکنجه، کندن ناخنهایم با انبردست و تجاوز جنسی تهدید کردند.

دکتر " محسن العواجی " در سال 2012 اظهارات زندانیانی را که در دهه نود در معرض شدیدترین شکنجه ها قرار گرفتند در گزارشی به شاهزاده نایف آل سعود وزیر کشور وقت عربستان ارائه کرد ولی علیه شکنجه گران هیچ اقدامی نشد و قربانیان نیز به غرامت دست  نیافتند.

توهین به اعتقادات مذهبی زندانیان، تهدید به تجاوز (و در برخی موارد شکنجه جنسی مانند برهنه کردن)، شلاق زدن، ضرب و شتم، سوزاندن و آویزان کردن از پاها از جمله شیوه های معمول زندان های تحت نظارت وزارت کشورعربستان است.شکنجه شدید زندانیان از تلاش برای گرفتن اطلاعات و اعتراف از زندانیان فراتر رفته و به عادت و سادیسم بازپرسان تبدیل شده است که به همین دلیل تعداد بسیاری از زندانیان در زندان جان خود را از دست داده اند.

افشای مرگ یک زندانی یمنی در زندان بر اثر شکنجه علت بازداشت "محمد البجادی " مدافع حقوق بشر در سال 2011 بود.در اکتبر 2012، دکتر محمد القحطانی از مرگ یک زندانی یمنی بر اثر شکنجه پرده برداشت و در دسامبر 2012 نیز موضوع مرگ " مخلد العتیبی" بر اثر شکنجه در زندان ذهبان را افشا کرد. در سال 1998، " محمد الحایک " در مقر فرماندهی پلیس آگاهی در دمام جان باخت و جسد وی به خانواده اش تحویل داده نشد.
برچسب ها: شکنجه ، زندان ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.