سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گازرسانی به 850 روستا و 35 شهر تا پایان سال جاری

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از اجرای گازرسانی به 850 روستا و 35 شهر گازرسانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا غروی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، با بيان اين مطلب گفت: در سال جاری در اجرای پروژه های مهر ماندگار موظف به اجرای گازرسانی به یک هزار روستا و 50 شهر هستیم که تا پایان سال 850 روستا و 35 شهر گازرسانی خواهد شد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تاکيد کرد: مابقی شهر و روستاها نیز تا سه ماهه نخست سال آینده به شبکه گازرسانی کشور متصل خواهد شد.

غروي با بیان اینکه در کنار اجرای خطوط انتقال، راه های دیگری نیز برای تامین گاز شهر و روستاها وجود دارد، گفت: طرح تولید گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی ) با استفاده از تکنولوژی، مینی ال ان جی هم اکنون به صورت پایلوت در چند روستای جاده چالوس در حال اجرا است.

وی یکی دیگر از راه های تامین گاز شهر و روستاها را تامین گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) عنوان کرد و گفت: در لردگان بجای خط لوله مخازنی نصب شده است که گاز به این مخازن تزریق می شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، در ادامه تصريح کرد: بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده در ارتباط با سبد انرژی، 46درصد سهم سبد انرژی دنیا به نفت، 21 درصد به زغال سنگ، 17 درصد به گاز طبیعی،11 درصد به انرژی هسته ای، 3 درصد به انرژی برق آبی و یک درصد به انرژی های تجدید پذیر تعلق دارد.
 
وي خاطر نشان کرد: این درحالی است که درایران، گاز با 65 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و بعد از آن نفت 34 درصد و انرژی های تجدید پذیر و زغال یک درصد از سهم سبد سوخت کشور را به خود اختصاص داده اند./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.