سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور مطرح کرد

تشويق کارآفرينان افغاني براي تسريع در روند توسعه دولت افغانستان

معاون امنيتي نظامي وزارت کشور با بيان اينکه تشويق کارآفرينان افغاني در روند توسعه دولت افغانستان امري ضروري است، گفت: بايد تمهيداتي اتخاذ شود تا فارغ التحصيلان و کارآفرينان افغاني براي توسعه کشورشان بازگردند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علي عبداللهي معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور صبح امروز در هجدهمين "اجلاس سه جانبه ايران، ‌افغانستان و کميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان" که در اداره کل امور اتباع و مهاجرين خارجي برگزار شد، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران طي مدتي که پناهندگان و آوارگان افغاني در ايران سپري کرده‌اند شاهد استعداد، هوش، ذکاوت، پشتکار و ايستادگي بوده است.

عبداللهي با گذري بر شعر سعدي شاعر ايراني تصريح کرد: همه انسان‌ها شهروند درجه يک در پيشگاه خداوند محسوب مي‌شوند و تنها تفاوت آنها با يکديگر در پيشگاه خداوند تقوا و عمل صالح است.

وي با اشاره به مفاد هجدهمين اجلاس سه جانبه ايران،‌ افغانستان و کميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان اظهار داشت: اعضاي اين اجلاس همواره بر اين موضوع تاکيد داشتند که بايد شرايط کشور افغانستان را از لحاظ اشتغال، آموزش، اسکان و بهداشت به جهت بازگشت پناهندگان افغاني فراهم کرده و اين دولت نيز با ايجاد مکان‌هايي براي بازگشت هموطنان خود همکاري به عمل آورند.

عبداللهي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران بايد آمار مورد نياز از تعداد پناهنگان افغاني را در اختيار دولت افغانستان قرار دهد تا بر مبناي آن براي بازگشت داوطلبانه تمهيداتي انديشيده شود.

معاون امنيتي - انتظامي وزارت کشور با اشاره به طرح پيشنهادي افغانستان مبني بر تشکيل مراکز نمونه براي ايجاد آموزش، بهداشت و ارائه ديگر خدمات به ملت افغانستان افزود: دولت افغانستان با طرح پيشنهادي خود در اين جلسات به دنبال آن است تا شرايط بازگشت را براي پناهندگان داوطلب افغاني فراهم سازد که در اين ميان بايد از مسئولان ذي‌ربط براي ايجاد اين مرکز همکاري به عمل آورد.

عبداللهي با تاکيد بر خروج پناهندگان افغاني به صورت داوطلب گفت:‌ امکان انتخاب داوطلبانه يکي از اعضاي خانواده براي بازگشت و مهيا کردن شرايط زندگي در کشور افغانستان فراهم شده لذا در صورت مهيا بودن تمامي امکانات و شرايط کليه اعضاي خانواده افغان ميتوانند به محل زندگيشان بروند.

وي با اشاره بر ميزان خروج پناهندگان افغاني به صورت داوطلبانه به کشورشان تصريح کرد: سقفي که هر ساله براي خروج پناهندگان افغاني در نظر گرفته شده است ميزان 100 هزار نفر در سال آتي است که از همه دستگاه‌هاي دولتي تقاضا دارم ضمن تسهيل در خروج اين افراد به کشورشان به اجراي مباحث مذکور که در اين جلسات مطرح شده نيز جامه عمل بپوشاند.

معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور با اشاره به مفاد اجلاس پيشين که با همين محوريت برگزار شد خاطر نشان کرد: همانگونه که در هفدهمين اجلاس مشترک سه جانبه مطرح شد لازم است در اين اجلاس نيز با همفکري و همکاري‌هاي اعضاي مشترک براي خروج داوطلبانه پناهندگان افغاني تمهيداتي اتخاذ شود.

معاون امنيتي نظامي وزارت کشور با بيان اينکه تشويق کارآفرينان افغاني در روند توسعه دولت افغانستان امري ضروري است، گفت: بايد تمهيداتي اتخاذ شود تا فارغ التحصيلان و کارآفرينان افغاني براي توسعه کشورشان بازگردند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.