سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کمک 3 میلیارد ریالی به مساجد کاشان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از کمک 3 میلیارد ریالی به مساجد این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: این کمک از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امورخیریه، وزارت ارشاد و کمیته برنامه ریزی فرمانداری شهرستان کاشان اختصاص یافته است.

وی افزود: این مبلغ از 5 تا 150 میلیون ریال در اختیار هیات امنای مساجد کاشان برای کارهای عمرانی و امور فرهنگی گذاشته شده است.

به گفته وی، دارالمومنین کاشان شهرستانی مذهبی با تعدد مساجد، حسینیه، هیاتهای مذهبی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی است که کمک خاص و ویژه مسئولان را در امر تخصیص بودجه می طلبد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان تصریح کرد: بر اساس آمار دریافتی از مرکز رسیدگی به امور مساجد کاشان از530 مسجد این شهرستان 240 مسجد آن در شهر کاشان و مابقی آن در روستاهای توابع این شهرستان است.

وی افتتاح نمایشگاه عملکرد اداره اوقاف کاشان در نگارخانه آزادی، راه‌اندازی ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقعه متبرکه حضرت علی ابن محمد باقر(ع) و مصلی نماز جمعه، عطرافشانی قبور شهدا در حریم امامزادگان، برگزاری مراسم ویژه رحلت پیامبر اکرم و امام مجتبی(ع)، رونمایی از وقف‌نامه‌های جدید، زنگ وقف، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ومشاوره برای وقف جدید را از جمله برنامه‌های هفته وقف تا پایان این هفته در کاشان برشمرد که اجرا شده یا در حال اجرا است.

به گفته وی، همچنین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری زنگ انشاء و مسابقه انشاء در مدارس شهرستان، تجلیل از واقفان، خیرین،متولیان، هیئت‌امناء، خادمان و فعالان عرصه وقف، برگزاری نشست‌های صنفی با رویکرد وقف جدید، غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان و بقاع، اجرای طرح مودت در امامزادگان شاخص، دیدار با امام جمعه،محفل انس با قرآن، اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم کاشان، نشست صنفی اختصاصی با حضور خیران، واقفان خانم برای ایجاد وقف جدید، تکریم از خانواده‌های کارکنان واقف و برگزاری همایش بزرگ یاوران وقف از دیگر برنامه‌های هفته وقف در شهرستان کاشان است.

رئیس اداره اوقاف کاشان نامگذاری ایام هفته وقف از 21 تا 27 دیماه در کاشان را یادآورشد و گفت: وقف و ترویج فرهنگ قرآن و معارف معصومین(ع)، وقف، احیای سنت نبوی و سیره علوی، ولایت و تداوم بیداری اسلامی،وقف، اقتصاد، افزایش بهره‌وری موقوفات، وقف، عدالت نیازهای اجتماعی، وقف و قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه و وقف، بانوان، توسعه احسان ماندگار از جمله اسامی نامگذاری شده این روزها در شهرستان کاشان است. /ع

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، اداره ، اوقاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.