زنگ وقف همزمان با آغاز دهه وقف صبح سه شنبه در دبیرستان دخترانه شیخ بهایی اصفهان نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه شهرستان اصفهان در آیین نمادین نواختن زنگ وقف گفت:هر فردی که در هر رشته ای توانمندی خاصی دارد می تواند برای ارتقا سطح جامعه خود یک میزان از وقت خویش را برای پیشرفت جامعه خود وقف کند.
حجت الاسلام محمد رضا اسماعیل پور اظهار کرد: امروز وقف مشارکتی یکی از اولویت های اداره اوقاف است، وقف مشارکتی به این گونه است که تعدادی از افراد همسو و همفکر که در یک راستا هدف واحدی دارند با همکاری یکدیگر اموال خود را در یک زمینه مشخص وقف کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان افزود: اگر کسانی که از موقوفات استفاده می کنند وظایف خود را نسبت به آن انجام دهند و حق اجاره را به موقع پرداخت و زمینه را برای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش مهیا کنند و به متولی موقوفه این امکان را می دهند تا نیت واقف بصورت کامل اجرا شود.
وی خاطرنشان کرد: انسان های آگاه و شریف و کسانی که دلشان برای جامعه می تپید و یک جامعه خوب و عاری از جهل و فقر را می خواستند با وقف اموال خود در این راستا گام برداشته اند.
حجت الاسلام اسماعیل پورافزود: واقفان نیک اندیش با وقف اموال خود به دنبال توانمند کردن جامعه خود بوده اند، اگر این فکر و فرهنگ در جامعه امروزی ما هم نهادینه بشود در جامعه آدم های نیازمند هم توانمند می شوند.
وی اظهار کرد: با تحقق این امر ما شاهد یک جامعه پویا با مشارکت اجتماعی بسیار بالا خواهیم بود که این امر باعث می شود تا در زمینه های گوناگون پیشرو باشیم.
دهه وقف امسال با شعار 'همه واقف باشیم' همزمان با 7 آذر و برابر با 27 صفر در سراسر کشور آغاز شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.