سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

17 روز مانده تا جشنواره سی و یکم فیلم فجر؛

مهدی امینی خواه: جشنواره فجر جایگاه خود را در جهان پیدا کرده است

جشنواره فیلم فجر جشنواره معروفی است که خوشبختانه چه در ایران و چه خارج از ایران جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است و یکی از دستاوردهای خوب جامعه هنری کشورمان محسوب می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدی امینی خواه بازیگر سینمای ایران در گفت و گو با ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر جشنواره معروفی است که خوشبختانه چه در ایران و چه خارج از ایران جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است و یکی از دستاوردهای خوب جامعه هنری کشورمان محسوب می شود اما اینکه به واسطه اختلافات سلیقه ای دچار تغییر و تحول شود، کاری بسیار اشتباه است. جشنواره باید صادقانه و بدون هیچ نوع سلیقه ای شدن شکل گیرد تا بتواند ماهیت اصلی خود را حفظ کند و بتواند آن اتفاق خوب و صادقانه ای که درونش می افتد را پیدا کند اما اینکه بخواهد دستخوش اختلافات سلیقه ای شود اعتبار خود را از دست می دهد. باید توجه داشت که اگر انتخاب فیلم و جوایز سلیقه ای شود، جشنواره صداقت خود را از دست می دهد و اگر بخواهد به این منوال اجرا شود برگزاری آن معنا و مفهومی ندارد اما اگر قرار باشد واقعا صادقانه و بدون هیچ نوع سلیقه شخصی برگزار شود و آثار مورد ارزیابی قرار گیرد بسیار خوب است.
وی افزود: جشنواره محلی است تا همه کسانی که کاری در طول یک سال داشتند کنارهم جمع شوند و به ارزیابی آثار یکدیگر بپردازند و همین موضوع خود به نوعی باعث همدلی آنها می شود و این جشنواره در واقع به نوعی مهمانی بزرگ هنری است که همه دور هم جمع می شوند و دل های آنها بهم پیوند می خورد و عهد و پیمان هنری بین آنها تجدید می شود و این موضوع یکی از رویدادهای زیبای ملی- هنری کشور است  که ای کاش درگیر سلیقه های شخصی نشود تا همانطور سالم و صادقانه باقی بماند و بتواند در مراحل بعدی هم ادامه داشته باشد.
امینی خواه با اشاره به بخش بین الملل جشنواره گفت: در بخش بین الملل فیلم های خارجی ارزیابی می شود و طبق روال هر سال بهترین فیلم انتخاب و جایزه می گیرد و حتی فیلم های خارجی که برای شرکت در جشنواره وارد کشور ما می شود، می فهمند که جشنواره در کشور ما رسمیت دارد و بین المللی است و بدون هیچ گونه اعمال نظر شخصی فیلم را بررسی می کند و به آن جایزه می دهد و به واسطه آن اعتبار کشورمان بالا رود.
وی با اشاره به نمایش فیلم های روز جهان گفت: نمایش فیلم های روز دنیا در جشنواره بسیار موثر است، چون وجود این فیلم ها باعث به روز شدن سینمای ایران می شود زیرا سینمای ما هم به عنوان یک صنعت در سطح جهان حرفهایی برای گفتن دارد. اگر بتوانیم با سینمای جهان همراه باشیم می توانیم سینمایی به روز داشته باشیم تا سینمای ما قابلیت مطرح شدن در سطح بین المللی هنری را داشته باشد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.