سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصري در جمع خبرنگاران:

جزئيات حضور 4 ساعته احمدي‌نژاد در مجلس/ وقايع حضور احمدی‌نژاد در مجلس هشتم تکرار نخواهد شد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان این که موضوع گزارش رئیس‌جمهور در صحن علنی روز چهارشنبه مشخص خواهد شد گفت: ماجرای حضور رئیس‌جمهور در مجلس هشتم و حواشی آن یک بار در تاریخ رخ داده و با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری تکرار نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،  عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه 24 دی) با حضور در جمع خبرنگاران به نحوه حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس اشاره کرد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است رئیس‌جمهور چهار ساعت در روز چهارشنبه 27 دی ماه یعنی کل صحن علنی را در مجلس حضور داشته باشد و اگر برنامه جدیدی اعلام شود اطلاع ‌رسانی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این که نمایندگان در خصوص چه موضوعی صحبت خواهند کرد و آیا بحث احمدی‌نژاد در مورد هدفمندسازی یارانه‌هاست، اظهار داشت: طبق نامه مکتوبی که از طرف معاونت رئیس‌جمهور ارسال شده بحثی در مورد یارانه‌ها، غیریارانه‌ها و یا بودجه مطرح نشده و صرفا تقاضا شده که رئیس‌جمهور با حضور در مجلس گزارشی ارائه کند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: نمایندگان و رئیس‌جمهور بر مبنای مشکلات مردم صحبت می‌کنند بنابراین نمایندگان نیز طبق مشکلات حوزه انتخابیه در این جلسه صحبت خواهند کرد که  بیکاری، اشتغال و تورم مهمترین مباحث مطرح در جامعه است.

وی افزود: اگر ميزان حضور رئیس‌جمهور،  4 ساعت صحن علنی باشد هم نمایندگان و هم رئیس‌جمهور صحبت خواهند کرد.

نماينده كرمانشاه در مجلس در ادامه اظهار داشت: اگر زمان حضور رئیس‌جمهور محدود بوده و بنا باشد که رئیس‌جمهور صرفا در یک مدت زمانی صحبت کرده و مجلس را ترک کند قاعدتا انتظار تعامل پیش نمی‌آید و باز هم یک طرفه مِی‌شود ولی ما انتظار داریم از دریچه‌های مختلف به موضوع نگریسته شده و مشکلات مردم در یک فضای صمیمی بررسی و حل شود.

مصری در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور از حضور در مجلس نیت خاصی داشته و اینکه اگر رئیس‌جمهور تقاضای حضور در مجلس کند موضوع غیرمعمولی است يا خير گفت: این موضوع همیشه بوده و در قانون اساسی هم تاکید شده كه رئیس‌جمهور و وزرا می‌توانند با درخواست از مجلس براي حضور در صحن علنی گزارش خود را مطرح کنند بنابراین این موضوع یکی از موضوعات ترقی قانون اساسی بوده و در زمان جنگ و بعد از جنگ نیز اتفاق افتاده است.

وی همچنین در خصوص زمان مشخص شدن موضوع بحث نمایندگان و رئیس‌جمهور در جلسه علنی 27 دی ماه گفت: نباید این مسائل را طور دیگری وانمود کرد چرا که رئیس‌جمهور وقتی درخواست کردند که به ارائه گزارشی بپردازند بنابراین نمایندگان نیز متناسب با آن موضوعات صحبت خواهند کرد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در ادامه و در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که آیا مجلس تمهیداتی اندیشیده است که ماجرای سوال از رئیس‌جمهور سال گذشته و حواشی آن تکرار نشود،  گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری یک درس اخلاقی بوده که کاملا جا افتاده و تحت هیچ شرایطی ماجرای سال گذشته حضور رئیس‌جمهور در مجلس تکرار نخواهد شد و هر گونه صحبتی که از طرف دوستان که به مجلس می‌آیند صورت بگیرد مجلس همانند آن‌ها رفتار نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: ماجرای سوال از رئیس‌جمهور و حواشی آن که سال گذشته رخ داد یک بار در تاریخ رخ داده و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری تکرار نخواهد شد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، یارانه ، احمدی ، نژاد ، گزارش ، صحن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.