سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست روسیه برای توقف دخالتهای خارجی در سوریه

روسیه ضمن درخواست برای انتقال سیاسی در سوریه، تاکید کرده است، سوری‌ها باید بدون هرگونه دخالت خارجی، خود درباره آینده کشورشان تصمیم‌گیری کنند.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ وزارت امور خارجه روسیه، با صدور بیانیه، اعلام کرد: « از نظر ما، توقف فوری هرگونه خشونت و خون‌ریزی و نیز امداد بشردوستانه به سوری‌ها از جمله افراد بی‌خانمان و آوارگان در این کشور، در اولویت امور است.»در این بیانیه آمده است: «در همین حال، تضمین آغاز روند انتقال سیاسی در سوریه با هدف رعایت قانون و تساوی حقوق همه گروه‌های قومی این کشور، امری ضروری به شمار می‌آید.»

این بیانیه در حالی صادر شده است که اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه اتحادیه عرب و سازمان ملل در سوریه، روز جمعه (۱۱ ژانویه، ۲۲ دی) با نمایندگان روسیه و امریکا در ژنو دیدار و درباره بحران سوریه بحث و تبادل نظر کرده است.وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه اخیر خود همچنین بر مخالفت خود با «هرگونه دخالت خارجی در سوریه و تحمیل دستورالعمل‌های آماده‌شده» در این کشور تاکید کرد و افزود: این کشور همچون گذشته به شدت از این امر که سوری‌ها، خود باید در حل امور آینده کشورشان دخیل باشند، حمایت می‌کند.

ابراهیمی، سی ام دسامبر ۲۰۱۲ میلادی، طرح جدیدی را جهت «اتخاذ در جامعه بین‌الملل» برای پایان دادن به بحران در سوریه ارائه داد.نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه، این طرح را یک راه‌حل سیاسی بر مبنای بیانیه مصوب ژنو در ماه ژوئن ۲۰۱۲ دانست و گفت درباره این طرح با روسیه و سوریه بحث و تبادل نظر کرده است.

بر مبنای طرح ژنو، طرف‌های درگیر در سوریه به درگیری پایان خواهند داد و یک گروه انتقالی تا برگزاری انتخابات در این کشور تشکیل خواهد شد.تلاش ابراهیمی برای برقراری آتش بس موقت در سوریه به مناسبت عید قربان در ماه اکتبر، بعد از امتناع شورشیان معارض دولت دمشق در پیروی از آتش بس، با شکست مواجه شد.

سوريه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. در خشونت و ناآرامي‌هاي این کشور بسیاری از سوری‌ها از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي و نظامی اين کشور کشته شده‌اند .دولت سوريه مي‌گويد اين ناآرامي‌ها از خارج کشور طراحي مي‌شوند و گزارش‌ها نشان مي‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشيان درگیر با دولت دمشق، اتباع خارجي هستند.

دمشق همچنین برخی از کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آن از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تامین بودجه و تجهیز تسلیحاتی شورشیان معارض با دولت سوریه متهم کرده است.برخی از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، شورشیان مورد حمایت خارج در سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند.

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، دخالت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.